Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Hemma igen efter min flykt från dungen.

Av anna - 18 februari 2013 20:57

Återvänt till dungen har jag gjort, efter en helgutflykt hos The Sis, Balla Balder och katten tant Ronja.

Det lär finnas en och annan husmus och ett hus-spöke - dock missade jag dessa.


De sporadiska  besöken av husmusen är en smula skojiga, mus-uslingen lägger förråd att jyckens torrfoder lite varstans i stugan.....

Den stackars husmusen har det inte lätt!

Hans besök slutar alltid med en tur i musfällan, en sådan där snäll fälla, inget dödande här inte! Blir utsläppt i trädgården, tar sig en rundtur i grannskapet för att sedan återvända till The Sis stuga...... Att det är  s a m m a  mus hela tiden, eller möjligen en och annan polare till denne - är självklart.

 

  

 

- OBS: Ett irriterat litet inlägg följer, hoppa över om du vill -

 

Minsann om jag inte - egentligen - flydde dungen i helgen!


Orsak :

 

Den ömma modern till de tre små grisarna, levde upp till moderskärleken när hon stoppar in tre kräk-sjuka barn i en trång, varm bil och skumpar iväg genom Skåne.

För det är ju så härligt skönt att behöva åka bil när man mår dåligt.......eller hur.....

Dock hade modern rätt i att ingen skulle kräkas mera. Sådan feeling bör uppskattas.

 

Rättelse:  det var hemskt elakt av mig att skiva att smågrisarna inte skulle uppskatta en biltur.  Mitt fel, jag utgick helt från mig själv......utan att fråga de inblandade. JAG skulle hellre umgåtts med en varg än åkt bil i det läget, men det är ju bara JAG. Ber om ursäkt att jag - helt på eget bevåg - antog att alla andra var likadana :-(

 

  

 

I den mån jag kan undvika äckliga baciller - så gör jag det, även om jag vet att bakterier finns precis överallt och att det finns idioter till människor som inte tvättar händerna och andra kroppsdelar av vikt. *mår lätt illa*

  


Slut på gnället!


 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mysigt har vi haft det, varit på loppis, ätit god mat, tuggat godis, hängt i soffan och fnissat åt fåniga saker och brottats med Balla Balder.

Det är ingen stor stuga som syrran erbjuder sina gäster ; men OJ! vad mysigt det är!


                           Balle :

                          


och 


      

Världens minsta katt?

Runt 12 bast (har jag för mig) och väger 2 kg.

Liten som mus och en jäkel på att klå stora hundar.

Tips: rör inte hennes svans!

Söt som socker och farlig som dynamit - när hon vill.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


När vår Moder gick i plugget (för ca 500 år sedan) syddes det tjusiga saker på syslöjden, b la till hemkunskapen syddes det förkläde med tillhörande liten mössa - fint skulle det vara.



Här stilar syrran i ovan nämnda plagg :



Närbild på hättan/hatten, eller vad den bör kallas : 

 

 


Lampskärmen är ett loppisfynd från helgen, lyser så fint i syrrans hall.


 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tillbaka till arbetsplatsen idag efter helgens fröjder - där är att göra, kan jag avslöja! Ja, kära nån.

Imorgon ska jag upp och röja på vår expedition......tillsammans med The Big Boss´äkta make.

Ska, typ, visa honom vad vi pysslar med där och samtidigt få lite handräckning i arbetet.

 

Visst är det trevligt med hjälp......men det känns lite fånigt, lite dumt att säga till Chefens make vad som bör göras.......tycker jag. Speciellt när det är en äldre man *suckar*

Återkommer med rapport på hur det hela avlöper.

 

  

 

 


 
 
Ingen bild

The Sis

18 februari 2013 22:00

Men fyfan vad jag ser ut. Får nog öka på fitnessandet :P

 
Ingen bild

Aka

19 februari 2013 22:55

Så hur sjuka var de stackars barn?
Eller kanske det var som så att ingen kräktes och inte hade kräkt på 2 dygn när dom kom till deras "ömma" pappa! Och som inte kräktes på hela helgen tom.
Bra dom kan komma på helg till deras "ömma" omtänksamma pappa som körte genom Skåne med en sjuk påg som slutligen kom på sjukan efter att ha landat hemma hos mamman! Om du skall posta skit om personer glöm inte att ta med hur verkligheten ser ut! Har du glömt ett par gånger innan eller kanske det är "inte att veta bättre"

anna

20 februari 2013 18:30

Haha!!
Vad kul att du hittat hit!

Nyfiken : råkade bara snubbla över bloggen eller har du hängt med från starten? (eftersom jag endast använder m i t t riktiga namn, kan det inte gå att googla på de övrigas namn. Galet nyfiken:-)

Ja, vad skönt för dem att slippa kräkas i helgen!
Du klarade dig?! Hann du med flyget förresten? Hörde att K inte var hemma när ni kom, eller inte hörde när ni kom (kommer inte riktigt ihåg vad han sade)

Stackars mellan-godis-grisen fick hänga med en spann :-( som tur var kände han sig visst mycket bättre på lördagen, skönt för hans mage.

Nja....tyvärr är det oftast så att en liten stund innan bilfärden över Skånes slätter rullar igång - ser han vissen ut och beklagar sig över magont. Så även den gången - och jag (den okänsliga?) tog det som normalt "åka-hem-nerver" - även om något är trevligt kan nerverna spöka.

Själv då, har du blogg? Det är ju så vansinnigt "inne" nu för tiden ;-) Säkert hemskt fånigt att syssla med.....men det är ju så trevligt.

Hälsningar anna

PS "posta skit" ??
Det var inte tänkt så (då hade bild och namn dykt upp) det är mina ord och förvirrade tankar som skrivs här - inte Dagens Sanning, eftersom Sanningen om olika saker och händelser ses ur olika synvinklar av alla.
Jag från min vinkel, och andra från sin vinkel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards