Alla inlägg under december 2012

Av anna - 21 december 2012 19:54

Massor med julkort har samlat sig i brevlådan!
Jag kan bara tacka och niga så fint samt klappa mig själv på axeln : mitt julkortsönskande här på bloggen fungerade .......kanske?

;-)

Av anna - 21 december 2012 16:07

  Julklapparna klara.


  Nya stövlar inskaffade.


  Till och med den 26 december.


Dag-för-dag ljuset nästan nedbrunnit och bara ett kvar i adventstaken.


Jaha ja.


  



Av anna - 19 december 2012 18:20

Kikade runt på Tradera och trillade över de mest hiskeliga skor jag någonsin fäst mina ljusblå på......

Smaken är som baken - jag vet, men ändå!?


Titta och lid :


 


Idag blev vi bjudna på jullunch med arbetet!

Det var läääänge sedan jag var på julbord, minst 100 år sedan.

Ruskigt mysigt ställe och trevlig personal, kika in här <------


     


Julklapp fick vi också, en annan blev så glad att det blev lite suddigt bakom glasögat......tänk ändå, vad lätt det är att hålla lilla mig nöjd.


- MUMS! -


 


Jag har börjat räkna : 2 stycken på kylen.

(julkort alltså)


Julklappsinköpen : Skuggan kvar.


Matinköp : Endast läsk kvar på listan.


Julkalendern på tv : Jag var sen i starten och missade de första, men nu är jag fast.


Julklapps-rim : Hoppar vi över.


Julgodis till tre små kladd-grisar : Klart. I fina burkar som är juldekorerade.


 

- Fortfarande inte hittat -


  

Av anna - 18 december 2012 17:40

Räven raskar över isen - och måndagen försvann med en hiskelig fart.

Tisdag och mindre än en vecka till doparedagen dopparedagen, förra årets härjningar den dagen står ännu alldeles för klart i mitt minne. Hur i helsike kan ett ÅR gå så fort? Lite obehagligt......på tal om obehagligt så är det den 21:e på fredag. Du vet väl vad det hotas med då..... *suckar*


 


Grannarna är numera på plats!

"Min" gran är givetvis färdigklädd och tindrande, Soldatens inte lika tindrande och "hans" gran har ändå stått och väntat på rassel i en VECKA. Jodå, en annan är rapp när det gäller viktiga saker.


     


I hallen står min fina fejkgran och piggar upp alla som träder in över tröskeln till vårt kära hem!

På hedersplatsen i vardagsrummet, typ mitt emot öppna spisen, står då den Äkta Granen och väntar på sin jul-skrud. Bild kommer! Tror inte att Äkta Granen vill hamna på förstasidorna med en "naken-chock i familj med barn!!"


Vanessa önskar en God Jul!


 


  


Av anna - 16 december 2012 12:42

Kikade på lite spöken nyss, den var bra, så jag känner mig manad att dela med mig.


Soldaten fnyser och himlar med ögonen och säger sig vara övertygad om att grabbarna bara bågar med tittarna.....

Jag är inte så säker på det.

Och - viktigt - det är såååå mycket roligare att TRO på saker än att misstro allt man ser och hör.

Så det så.

Amen.



  

Av anna - 15 december 2012 14:59

Sätta in skidor, pulkor och släde i garaget och istället plocka ut båt, åror samt gummistövlar.

Nu jäklar börjar jag känna av julstämningen! Julgrans-ljusen lyser så rart genom regndiset och snögubben tackar för sig och dör med ett plask.


Ärligt?!

Jag känner mig något störd, igår brakade jag genom snövallar med Hamilton - som det sig bör klarar en tjugoårig Volvo detta med en axelryckning.

Igår traskade jag Malmös gator fram och småfrös lite sådär mysigt om fötterna och idag = översvämningsvarning.

Soldaten arbetar för fullt, återupplivar utfarten mot landsvägen (trist om hans Demon och min Hamilton drunknar på hemmaplan) skyfflar snö/slask/elände utöver balkongräcket (kan omöjligt vara bra för uterummet med den tyngden på taket) samt grävt fram HönsGården - till glädje för tuppen Glenn, hans förstahustru Tweedy och de övriga i haremet : Gabriella, Diesel Doris, Turbo Hilda, Bella och Rose-Marie.


Tillbaka till gårdagen; efter en underbar dag på stan med fika och lite shopping tillsammans med bästa Lidingö så skuttade jag på tåget - endast två minuter sent, bara att gratulera SJ (?)

Tillbaka på landsbygden letade jag upp bilen och körde hemåt i mörkret, allt utan problem tills jag svängde ner på "vår" landsväg...... Hade det katastrof-snöat eller?!

Kära nån, bilen och jag slank än hit och än dit. Och emellanåt låg liksom Hamilton ovanpå drivorna.

Men hem kom vi.


 

- lånad av Sveriges radio -


  



Av anna - 12 december 2012 20:52

Idag fick jag sovmorgon, gött mos. Och inte körde jag fast någonstans! Men det är ju ruskigt med snö det ligger precis överallt! Gissa om jag fick skrapa rutor i morse, ja jäklar. Röken stod som jättemoln ur käften och fingrarna blev lätt blå. Men vad gör det när jag fick skutta in och värma mig i Hamilton efteråt. 


Tre tankar som slagit mig.  Vill först högt och ljudligt förklara att JA, givetvis gäller det inte alla! Så är det väl med det mesta....även om jag uttrycker mig med "alla". Så ingen känner sig ledsen eller utpekad. (jo, de som känner sig träffade av rätt anledning kan gott ha det) Det där uttrycket Undantaget som bekräftar regeln, kloka ord.


Till saken:

De som har ett arbete de tjänar goda slantar på, är de inte bättre på att ta för sig? Att göra mer som de vill.

På mina tidigare arbetsplatser samt på nuvarande har det varit tydligt..... Bjuds det på någonting så kan dessa människor glatt och utan skam i kroppen ta med sig det som blir över. Även om det vid bjudningen sagts att tyvärr har vi inte så alla kan få med sig extra hem. Varför inte lägga undan till dem som kanske inte kunde vara med på träffen.  Nog sjutton har "de" råd att köpa det själv?!


Faaast, det är kanske just man får mer och mer slantar i madrassen? Att vara fräck.

En sak till som stör mig är de - på samma arbetsplats - säger lite lätt "jag jobbar hemma idag" eller "jag går tidigare idag". När övervägande antal av personalen arbetar r**en av sig, skippar raster för det finns inte tid till det och får besked på att personalkostnaderna bör dras in....... Orättvist.

Tredje tanken; att det oftast är just "de" som fnyser lite över andras arbetsinsatser, och tycker sig kunna utföra samma sak på några minuter och inte har någon förståelse för andra människors skador/förslitningsskador.


Slut på mina elaka, orättvisa (??!!) beskyllningar.

Det är inte hörsägen, det är mina egna känslor.


Tack för ordet.


 


Förresten, kommer du ihåg förr i tiden?

När det var viktiga saker på gång i kväll?

LUSSEVAKA!!


Ja kära nån så gammal jag är.


  




Av anna - 11 december 2012 21:20

11 december 2012

- i dag -


Dagens Punkter

 

06.40 klockan ringelingde = svart på himlen och vit på marken

Tvätta mig, kamma mig + mata odjuren

Kaffe, kaffe, kaffe

Behövde inte skrapa bilfönster eller borsta av snö

Körde fast i Drivan från Hell

*suck*

Hämtade hjälp

Hämtade skyffel

Kom loss

*pust*

Skumpade som en gumma över oplogade landsvägar

Ibland på rätt sida, ibland inte

Nådde målet = arbetsplatsen, endast 12 minuter sen

Woopidooo

Arbetade, fikade, svettades och pratade skräp

Fick äntligen min Frälsarkrans <---- klicka

Körde hem = på plogade vägar

Yeeeeej

Toga hand om katter, hund, höns, hem och Soldat

Inser att Soldaten är en jävel på fixa juldekorationer

Glömde bort Mellangrisens ljusfest på skolan

f*n

Kikade på Dk:s vädersida :

torsdag och fredag =

- 18 grader??!!!

Samt lördag och söndag =

+  5 med regn??!!


Nu : tv - kanal 5


  


- superrisig mobilbild -

 



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards