Alla inlägg under april 2013

Av anna - 16 april 2013 17:51

En smula tårögd och hjärtat fyllt av värme tittar jag på bilden.


 


Tänk ändå att dessa fina små russin-människorna har varit unga,

starka och gått genom Livets Skola tillsammans - hand i hand.


Planerat sin framtid, kanske sett en del drömmar grusats, överlevt sorger och förluster; men haft varandra.

Sett sina barn växa upp i det stora vackra huset där havet stänkte sina salta droppar.

Sett naturen, byar och städer förändras omkring dem.


Upplevt fantastiska saker under åren, teknikens under, stora händelser som fastnat i historieböckerna,

krig och fred, människans glansdagar och människans okunskap.

Medgång och motgång.

Tillsammans.


När de lämnade sitt hem. Gick de tillsammans.

När hemmet de byggt med värme och kärlek, blev för stort, för tungt  - tog de avsked.

I skuggan av det stora trädets krona såg de på sitt hem en sista gång.

I minnenas irrgångar sprang barnen över gräsmattan, stora trädet var mindre, de var unga och med

lätta steg gick de två uppför trappan mot det som skulle bli deras Hem.


Tillsammans är vi starka.


Kärlek är viktigt, lek inte med den - kämpa vid behov och vid livets slut går ni tillsammans genom porten.

 

 

bild lånad här







Av anna - 16 april 2013 17:41

Ibland, lite då och då dyker det upp bilder på fejjan som är rara!

Liksom hemtrevnad, kärlek och mys för hela slanten.

Några bilder ger mig "vill-ha-känslor"

Det tar jag.


Titta här; om jag skulle vilja måla vår trappa såhär??

Svar: Jaaaaa!!!


 


Om jag skulle kunna tänka mig den här möbeln i ett stort härligt bok & mysrum?

Svar : Jaaaaa!


 


Och bara för det är kul :


 


  

Av anna - 14 april 2013 13:03

Så är jag på gång igen, med mitt evigt gnällande, tyckande och mästrande.


Ledig?


Är det inne att lämna ungarna och åka på semester utan dem?

Tycker jag har hört och läst det lite varstans på senaste tiden.

Jag dömer dock ingen.......men är inte semestern en chans att umgås, utan en massa måsten och tider att passa.

(om man har råd med semester så klart!)

Visserligen dumpade min mor och far mig och The Sis en gång!

Fredag till lördag for de iväg till Tyskland, och oss + undulaten, dumpades i Simrishamn.

Skäms på sig!


  


Sparkdräkt.


Jag tycker inte vuxna individer bör gå ut med dessa evinnerliga sparkdräkter.

Äldre damer med fint lagt hår och rejäl handväska ser värst ut i dessa babykläder.

Det ser inte bra ut.

Jag är ledsen.

Det är endast ungar som kommer undan med det.

Men absolut som en inomhus-mys-klädsel!

En kall vinterkväll när stormen viner runt huset, det skallrar i fönsterna och brasan

vill inte ta sig som den bör = perfekt för sparkdräkt och tjocka strumpor!


  


Dåligt!


Jepp, jag har varit usel på att uppdatera allt av vikt, som jag borde.

Inte har jag berättat vad det bläddras i, i läshörnan.

Inte har jag lagt upp Mitt Träd för april-månad.

Inte har jag visat tradera och blocket-annonser jag haft ute.

Alltså!


Skyller på :

vi lider inte direkt av arbetsbrist på arbetsplatsen, om jag säger så *stön o pust*

katten TessiMyra började gå på toa överallt utom i pottan - löst nu *ta i trä"

lätt oro inför Hamiltons besiktning - som gick helt fantastiskt *trallar*


Visst är det skönt att få skylla på saker?!


  


Ps Minstagrisen frågade precis vad "What the foxes" betyder.



Av anna - 13 april 2013 16:55

Lördag.

Solsken.

Helgtrött.


Händer inte så mycket, 2 små grisar hänger vid datorn, 1 gullegris är hos bästisen, Soldaten hänger också vid datorn - och tydligen gör jag det med!


Åh, vad vi är tråkiga.

Och ändå är det mysigt. Det är tyst och lugnt.......nästan mot det tråkiga hållet.

Men jag har faktiskt städat undervåningen! Det behövdes sa en liten gris....... *fniss*


Innan idag satt vi och kikade i en bok; mellangrisen visade en blid på maratonlöpare.

Jag "att de orkar!!"

Mellangrisen "mmmmm, varför köper de inte racerbilar och kör på varandra istället?"

Jaaaa du, fan vet.


De där små rackarna säger skojiga saker i bland.

(fast jag får en smula krupp på "varför det, vad är det - frågor")


Kultingen "vad tror du mamma gör nu?"

Jag "hmm, hon är på stan och shoppar! Och dricker latte med vanilj......." *drömmande blick*

Kultingen "jag tror hon bumpar med bopparna"

Jag "?? tränar menar du?"

Kultingen "om sådana som ni (där kom jag med på ett hörn) springer så bumpar bopparna jue!"

Jag "så klart! Tänkte jag inte på"


Jag fastnade på den där grejen med att få gå på stan, shoppa och dricka vanilj-latte. Finns det något bättre??

Det är kanske bara är bra att jag får göra det där fantastiska typ en gång om året - för då blir det alldeles, fantastiskt, otroligt och sjuuuuukt UNDERBART!


Pausfågeln kvittrar.


Laga mat till mina odjur, ses!


  

Av anna - 12 april 2013 15:29

En liten varning utfärdas!

 

Är du känslig för olika kroppsfunktioner och dofter?

Sluta genast att läsa.

Läs ett gammalt inlägg istället.

 

Så här är det:

(när jag ändå vänder ut och in på mig angående allt annat här på bloggen är det lika bra att köra på)

 

Jag är en smula dålig i magen.

Lösa korsord på toa är en given sysselsättning.

Ja vad då? Bara sitta och glo in i väggen är tråkigt!

 

Efter ett sådant besök sökte jag upp Soldaten för lite kärlek och tröst.

Han klappade om mig.

Och sa : "det är en doft av bajs omkring dig"

 

Fredags-fräsch = inte jag iallafall.

 

  


Av anna - 12 april 2013 08:07

Hör och häpna!

Det är fredag!

Igen!!


Brukar inte vara en manisk fredags-längtare, men den här veckan har varit låååång.

Fullt ös, på ett opassande sätt har det varit på arbetsplatsen - hela veckan.

Tror sjutton jag aldrig slitet så mycket tidigare. Och jag börjar bli gammal! Det bör folk tänka på!

Det knakar både här och där och värker lite så där lagom utspritt i kroppen.

Magkatarren ska vi bara inte tala om. Apoteket gläds säkert, när jag med vildsint blick och hopsjunken kroppshållning stormar in och väser "piller, ge mig piller...."


Men annars är det bra.

Grisarna lär dyka upp idag någon gång.

Dock försvinner Skuggan till grann-byn lördag och söndag.

Och så var vi bara fyra kvar.


Här sitter jag på morgonkvisten och knappar ned spännande händelser för dig - skulle börja slita igen klockan åtta, men min chef behövde sovmorgon. Det kan hon behöva.


Från det ena till det andra! En snorunge på arbetsplatsen försöker slå i oss att det snart blir en "puss-vecka", det hade han läst i tidningen?! Finns det en sådan?

För den delen har jag utvecklat ett starkt bacill-skräck beteende, så här pussas det inte! Det är endast Soldaten och djuren som är undantagna! Senast jag pussade på tre små grisar fick jag genast halsfluss.....nej, nej, inget skamlöst pussande till höger och vänster för mig inte. Usch!


Jag är en smula trött på alla dessa speciella dagar; är det inte våfflor, semlor, tulpaner - så är det något annat crap. Jo, när det gäller något viktigt tycker jag det är helt okey, som t ex en sjukdom lyfts fram eller liknande.

Men......tulpaner......det är ju bara ett säljargument.

Jag vet, jag har arbetat i butik.

Så det så.

(alla hjärtans dag orkar jag inte ens ta upp)


Jo!

HA EN TREVLIG FREDAG!

Jobba inte ihjäl er.

 

  

PS: glöm inte tvål, vatten & handsprit - det är grejor det!



Av anna - 8 april 2013 18:51

Har jag visat min vinst?!


Trillade in i brevlådan förra veckan.


 


En vinst väntar jag ännu på, kika här! <-----

 

  

 

 





Av anna - 8 april 2013 07:51

....sitter jag och skriver en lista på vad som bör göras inom de närmsta dagarna.

Inget speciellt krävande, men en uppmanande Lista är alltid på sin plats.


Tog en snabbis in på fb, är "alla" redan uppe och påklädda? Jo, jag är också påklädd men inte tandborstad och redo för dagens vedermödor. Enligt chefens almanacka så blir det en lååång och arbetsam dag på arbetsplatsen. Då vet vi att istället för en mysig lunch i lugn och ro blir det en "springmacka" i farten - så att säga.

Det går det med.


Soldaten sover, gamla tant jycken snarkar, katt 1 sover, katt 2 har ett öga på glänt och katt 3 funderar på om han ska anfalla katt 2 eller inte. Jag blir galen. Tur jag lämnar hemmet om en kvart och överlåter The Catz till mannen i familjen.


Jaha! Du är nyfiken på min Lista? Ok.


  1. ringa och förnya recept hos läkaren
  2. svettas över deklarationen
  3. ta ned påsk-pynt
  4. ta ned julkransen på ytterdörren
  5. och som vanligt : jaga hår, hår och hår. Gamla tanten fäller på det mest osmakliga sätt! Vi får raka både möbler och mattor. Det är lite trist att behöva borsta kläderna innan utgång. Men det är klart finare när ens nya päls ligger blank och fint på kläderna......

Jag och sommardäcken ska iväg strax, ha en bra dag i sooooolen!


  


   



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards