Alla inlägg under april 2013

Av anna - 5 april 2013 19:35

Fredagsfunderingar i ett kallt hus.


Fundering ett:

Varför har jag på mig ett par strumpor från danska posten?

Och sköna är de inte heller.


Fundering två:

Tar jag mig till Lions loppis imorgon?

Lions brukar ha bra loppisar.


Fundering tre:

Varför har vi blivit invaderade av spindlar?

Avskyr när de skuttar fram och morrar.


Fundering fyra:

Det är kallt!

Vi sparar pellets och inte har jag tänt upp en brasa.


Fundering fem:

Varför torkar folk inte upp efter sig när de spiller kaffe?

Stora, trista kaffe-fläckar sprider sig på arbetsplatsen.

Smittsamt?


Fundering sex:

Varför kissade TessiMyra på sig igår, i korgen?

Var det Elake Sebbe som skrämde henne, åhhh, vad jag blir arg då!


Fundering sju:

Varför i hela världen kan jag inte vänja mig vid att det är ljust så länge om kvällarna?

Väldigt märklig känsla......och jag kan bara inte laga middag om det inte är mörkt ute.


Fundering åtta och nio:

Nyheterna i tidningarna är inte uppmuntrande.

Korea-skräpet, fågelinfluensan, mord och olyckor.

Annat var det på min tid - det var bättre för.......


Slutligen, nummer 10:


Trevlig fredag från alla oss till alla er.


  



Av anna - 4 april 2013 21:30

Du vet den där reklamen med Sheba (?) kattmat, där en tjusig Eva Longiloppa - eller vad hon nu heter, dansar in i huset. I det superfräscha snygga huset (inredningen åtminstone) slänger hon kappan, viftar på stjärten, graciösa danssteg på bordet - allt medan fina katten hänger på i dansen.

Det hela slutar med att den ena snyggingen matar den andra godingen.


Sanningen är den här:

(hos oss åtminstone)


Kommer hem.

Knäpper på radion : P3:s nyheter.

Huset är ostädat, rörigt och nedhårat av fällande hund.

Tar av mig kappan och hänger upp den (här slängs det inte omkring)

Gungar igång kroppshyddan i takt med nyheterna, det knakar i lederna och svallar i fläsket.

Kliver försiktigt upp på soffbordet, bland värmeljus och smulor - bordet tippar.

Tre katter tittar på.

Två springer iväg som livet hängde på det.

En stannar hungrigt kvar, även om matte brutit ryggen lär det bli mat.

Likt två strandade valar matar då den ene valen den andra.


"allt går att sälja med mördande reklam"


Vill du köpa?


  



Av anna - 2 april 2013 19:34

Efter en lugn dag på arbetsplatsen - man ska börja försiktigt efter påskledigheten,

möttes jag av en märklig syn i trädgården.


Hela gräsmattan (eller vad jag ska kalla eländet efter vinterns härjningar)

var täckt av något ljust och luddigt. Några tussar flög glatt omkring i den lilla vind som blåste.


 


Men icke!


Efter en grundligare undersökning visade det sig vara :


 


Nästa fråga som slogs i mitt lilla virriga huvud var :


Hur sjutton ser gamla tant jycken ut nu?!

Är hon skallig?


Skyndade mig in och möttes av den evigt unga gamla tanten

- full med hår.


Inte för jag begriper det, hon borde vara hårlös.

Fast hon ser numera smalare ut!


Så jag ska genast raka mina ben......


  

Av anna - 2 april 2013 19:26

- 4 -


Enligt mig är det en smula obehagligt med vapenskramlet som ligger i luften.


Den där grabben i Korea, fick han inte leka med tennsoldater som barn?


  

Av anna - 1 april 2013 20:43

Jag gick på det.


Utan att skämmas erkänner jag det.


Det var väl en käck idé? Min barnsliga sida tycker det åtminstone.

 

-----> HÄR <------

 

kan du läsa om skojet.

 

 

 

  

Av anna - 1 april 2013 20:15

Då går påsken mot sitt slut, godiset börjar ta slut, äggen är uppätna och riset börjar barra.

 Solen har lyst över både gott och ont. Åhhhh, klarnande april - kom!

Det löser sig nog - som kärringen sa när hon sket i vasken.


   

Så här fina påskblommor fick vi till arbetsplatsen.


 

Massor med små påskliljor har jag både här och där.


     

Alla djuren har "tupplurat" idag,

Sebbe ville dock inte sova på normalt ställe.....


 

....han valde dockhusets undervåning.

På vår ovanvåning.




- Avliden men söt ändå -

 

Är det lite räligt?

Nej, så här är livet; äta eller ätas, typ.


   


Till sist blir det en familjebild :


 


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards