Alla inlägg under mars 2013

Av anna - 23 mars 2013 16:18

Livet är hårt.

Många val och beslut ska göras.

Jag vet ju vad jag har, men inte vad jag får....

 

Den Stora Frågan för tillfället är :

 

- Lugg eller inte -

 

*suck*

 

Tussen som ska föreställa lugg är kraftigt  vildvuxen.

Ingen översyn av fackman/kvinna på snart två år.

(givetvis är hela barret i oerhörd behov av en sax)

 

Varför lugg?

  • det är rart :-)
  • ramar in ansiktet
  • döljer rynkor i pannan
  • ser yngre ut....? Ja?

Varför inte lugg?

 

  • behöver övervakning så den inte blir för lång och busig
  • behöver vänja sig vid att vara nedåt och inte uppåt eller åt sidan
  • min pann-virvel som har ett eget liv

 

 


Får se, återkommer med besked i den här livsavgörande frågan.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bara för det är kul, några skojiga (?) frisörsalongs-namn:

 

hair och nu

Hårley Davidsson

självfallet

hårhuset (är det genomtänkt eller ej?)

saxofön

curl up and dye (min favorit!)

hair e vi

samt

Tjörns hår (det låter lite lustigt :-)

 

 

  

 

 

Av anna - 20 mars 2013 21:09

Som alla vet är jag ett stort "fan" av väskor - jag älskar väskor, jag behöver ha ett helt stim väskor i garderoben, jag kan inte leva utan väskor samt en Ny Väska piggar alltid upp!


Se vad jag fann! En tävling om en såååå tjuzig handväska!!

Kan det bli bättre?


Nix.


Det är den här finingen det gäller :


 


Det är bloggen "Sophie Wiking" som har tävlingen.


Till tävlingen, klicka här!

 

Väskan är från Tirapunji

 

  

Av anna - 20 mars 2013 20:54

Glömt visa min fina vinst ju!


 

.......och väntar på ett spännande paket......



  

Av anna - 20 mars 2013 19:21

Dax för en ny "buzzning"!


Roligast är att det är en produkt som jag funderat på.


Taaadaaaaa!


Härmed vill jag presentera Coldy Halsspray.

 

" en spray som säkert och effektivt lindrar symtomen på halsont samt förkortar tiden då du har ont.

Coldy halsspray innehåller naturliga ämnen som hjälper kroppen att förhindra bakterier från att fastna i halsens slemhinnor. Kroppen får på så vis tid att återhämta sig och symtomen förkortas"

 

 

 

Så här :

 

Munstycket är utformat så att den aktiva substansen kan sprayas direkt i bakre delen av svalget.

Används så snart du upplever de första symtomen på halsont.

 

1 omskakas före användning

 

2 vrid munstycket upprätt

 

3 för munstucket in i munnen och rikta det mot svalget, munstycket precis innanför munöppningen

 

4 spraya lösningen bak i svalget

 

Dosering :

 

Barn 4 - 12 år : spraya 1 gång var 2 - 3 timme eller vid behov.
Använd inte Coldy mer än 8 gånger/dag

 

Övriga : spraya 2 gånger var 2 - 3 timmer eller vid behov.

Använd inte Coldy mer än 8 gånger/dag

 

Försäljningsställen:

 

Kronans Droghandel, Cura, DocMorris, Vårdapoteket och www.apotea.se

 

Rek. pris :

 

149 kr per förpackning

 

 

 

- Jag återkommer med mina upplevelser med  Coldy Halsspray! -

 

   

 

Av anna - 20 mars 2013 09:42

Dagens bild säger allt.

Hälsningar Din egen väder-rapportör.

Av anna - 19 mars 2013 20:38

Vi tar en tur till med "enligt" grejen.


Jag talar skånska.

Det passar  inte alltid så bra.


När jag hör skånska på tv kryper det i hela mig.

Jag ryser och använder skäms-kudden.

Det är inte riktigt lika obehagligt på radion.


Sorry om jag upprör någon, det är inte så att jag uppmanar till dialekt-byte!

Absolut inte.

Gud nej, man ska ta vara på sina rötter, sitt arv och vårda dem ömt.

Jaja men.


Jag dejtade en grabb från annat landskap för några år sedan, det absolut

skojigaste han visste var när jag sade utvalda ord.


Först sa han dem på sin dialekt och sedan jag då, på grötig skånska.

Det var kul, det var det faktiskt.


Exempel på ord


rabarber

ärtor

Anders

Rasmus

lus

kakor

gro



  


PS:

favvo-dialekten är


- givetvis -

 

göteborgskan!


Av anna - 19 mars 2013 19:59

Än slank det hit och än slank det dit!


Men diket slapp jag.


 

härifrån


En spännande resa mot arbetsplatsen idag.

Så där lagom nervkittlande när vägen "försvann" i snöröken.

Det var även en upplevelse att återvända till hemmet och se att herr Plogbil,

stängt in hela infarten till grusvägen bakom ett litet piffigt snö-berg.


- igen -

 

 

 

Som den väluppfostrade rara tjej tant som jag är insåg jag att något bör göras åt den där igenproppade grusvägen.....men vad?! Snöslungemaskiner eller andra tekniska prylar med eller utan bensin är inte min kopp av te.

(själv tog jag och Hamilton oss i genom med ett elegant brak och tung fot på gasen,

dock Soldaten är lite mer rädd om sin Demon-bil)

 

Inser att de flesta går och hämtar något skyffel-liknande och ger sig i kast med naturens under.

Sådan är inte jag.

 

Orka börja leta efter skyffel-liknande saker!

Då hade det hunnit bli mörkt och inte tusan är vi begåvade med gatlyktor i den här delen av kommunen,

Men tydligen med vargar........

Och jag är seg och full av späck - inget bra för vargmagar.

 

Att göra?

Enkelt.

 

Upp och hoppa på snödrivorna.

Kasta bort de största snöklumparna.

Tjo och tjim.

Stampa och klampa.

 

Det blev riktigt bra.

Hoppas inte herr Plogbil tar sig en tur till - bara för att jäklas.

 

  

 


Av anna - 18 mars 2013 21:01


 


- ?! -


  


Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards