Alla inlägg under januari 2013

Av anna - 5 januari 2013 15:37

Funderade över snö idag, eller rättare sagt; över all snöskottning som människor kämpat med nu i vinter......och det syns inte ett spår efter allt det slitet. En liten, liten snöhög skulle kunnat ligga kvar eller en staty ha rests över dessa tappra kvinnor och män.


Kom att tänka på en vinter för länge, länge sedan.

Bodde i ett annat hus i en annan del av Skåne med en annan karl, här kallad Puckot.

Nåja, Puckot åkte på skidsemester i en vecka.....dagen efter han lämnat landskapet började det snöa.

Det vräkte ned.


Där stod jag och svor i drivorna, inga snöredskap hade vi. Jaja, själv är bäste dräng - klädde mig likt en eskimå (är det rasistiskt? Det menar jag inte!) och traskade ut i trädgården. Med benen plöjde jag fram en gång ned till grinden med en spade plattade jag till sidorna på gången. Det var en väldigt smal gång!

För att inte orsaka sophämtarens död grävde jag även fram tunnan. Det är så trist när sophämtare ser med hat i blicken på mej.


Så hade jag det precis i en vecka. Jag plöjde på min lilla stig och halkade ned till busshållplatsen där bussen körde mot Malmö. Några gånger åkte vi så där graciöst sidledes genom cirkulationsplatsen in mot vår by. Spännande på ett käckt sätt....alla överlevde.


Per telefon beklagade jag mig för Puckot; skidsemester?? Ni kunde stannat hemma!! *morr*

Den dagen de återvände hem - smälte ALL snö bort! Jag menar; inte en flinga kvar som kunde bevisa min snö-historia. Inte ett bevis på mitt slit med smala stigen....


Alltså!


  



Av anna - 4 januari 2013 16:48

Varsågod du okända gaspedal-älskaren.


Om inte jag legat som bromskloss - i rätt hastighet - framför dig hade farbror Polis plockat dej.

Tur för dig kunde du inte köra om mej, inte nog med att vägen gick backe upp och backe ned, den svängde också.


Givetvis hade du kunnat köra om.....men det hade varit väldigt farligt och inte tala om hur fånigt det varit!

Och vad fanns uppe på back-krönet? Gulliga Poliser på båda sidorna av vägen, som redan stannat två bilar.

Varsågod igen och tack för fnisset du bjöd mej på : i samma sekund du ser poliserna "försvinner" du från min backspegel......swooosh, det var nästan som du backade.


 


  


Av anna - 2 januari 2013 19:53

Gissa om jag var tvungen att använda mina julklappspengar jag fick av Soldatens föräldrar......jepp, det var jag.

Ellos-katalogen trillade in för ett par dagar sedan och tursamt nog var två plagg jag suktat efter på REA!!!

 

Så nu är de beställda + en klänning till, hihi.

Ja vad då?!

Mina julklappspengar, icke de ska gå till räkningar eller tre små grisars uppehälle, no no = bara till mej!




Dessa två är de "suktade" :


   


Som extra kaka på tårtan :


 


Jag äro mer än nöjd!

Besök Ellos du med, det är reeeeea!!

Klicka!


  

Av anna - 1 januari 2013 20:13

Tjong sade det så var den här ledigheten till ända.

Inte riktigt som jag planerat, legat och snörvlat i soffan sedan i fredags!!

WTF?

Men jag har sett mycket intressant, typ, på tv:n och sovit som ett murmeldjur

(om nu sådana sover vääääldigt mycket)

ett sätt ruskigt lugnt och skönt men också trist och enahanda.

Bläää!


Jag hade stora planer på vad som skulle göras under de här dagarna!!

  • ordna till det sista i mitt rum; tapet på garderoben, flytta upp de sista prylarna från skräp hobby-rummet, få möblerna till de perfekta platserna och lite annat pyssel.
  • städa hönsgården - fast det gjorde Soldaten helt på eget bevåg idag!
  • laga skojiga middagar, nu blev det enklast möjliga.
  • s t ä d a = fyra håriga djur kräver ständig städ-bevakning. Nu är här luddet.
  • lägga ut tradera-annonser. Orkade inte fota eller väga ett smack.
  • utnyttja julklapps-slantarna.
  • träffa Mia-Fia!!

Och nu inbillar jag mig att jag kommer att fixa allt det där imorgon......

jo, pyttsan. Kommer däcka innanför dörren efter arbetet......


  

Av anna - 1 januari 2013 11:50

Börjar året med något roligt!

HemNet-äventyr!

Har du tråkigt? Kika in på HemNet!

Oj, oj vad mycket annorlunda, konstigt, tjusigt och alldeles hemtrevligt det går att hitta.


Nu kör vi, häng med!


Nummer ett :

 

Ett riktigt trevligt hus med "vi-är-på-semester-känsla"

Ett fynd!

- 5 950 000 kr -


 

 


 -----> Välkomna in <-----

 

Nummer två på dagens lista är:

 

Framförallt utsidan som tilltalar mej, jag föll handlöst in love med trädäckets torra plankor, skriker "evigt-sommarlov" om dem och mossan som väller upp mellan garageinfartens stenar.....åh, sommar!


Priset är dock en smula kraftigt - enligt mej, hemmamäklaren, även om adressen gör sitt.

 

- 12 695 000 kr -

 

 

 

 

 

Till sommarlovs-huset <------

 

Nummer tre:

 

Fantastiskt med utrymme!

Både inomhus som utomhus, här kan du ha hur mycket folk som helst utan det skulle kännas trångt.

Mysrummet en halvtrappa upp bredvid köket = värsta läs och chokladrummet!

 

- 5 895 000 kr -

 

 

 

 

 

Hälsa gärna på <------

 

 

Gott nytt år!

 

  

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards