Alla inlägg under oktober 2012

Av anna - 10 oktober 2012 20:12

Prosit!

Det nös jag på.


Idag har jag varit duktig, tvättat, bäddat om, rensat ur garderob, försökt få liv i två olika skrivare och en massa annat "skoj". 

Visst är det märkligt så lätt det är att bädda av sängen och så himla bökigt att bädda madrass-fanskapet?!

Men gött ska det bli att krypa ner i renbäddad och (relativt) hårfri säng ikväll.....fast Soldaten kommer att pipa "öhhh, mina kuddar! De ligger inte rätt....." Stackaren - så svårt han har det, hehe.


En minipiffing av de minsta grisarnas rum har jag också hunnit med. Städat undan på golven (himla svårt att dammsuga annars :-) och piffat deras väggar. Kultingen har fått sin riddarutrustning upphängd på väggen : hjälm, bröstsköld, svärd mm. Hängt hans Nalle Puh tavlor lite mer organiserat (jag kan inte med folk som lite på en höft liksom slänger ut ett par tavlor i rummet likt en näve konfetti!!) Två fina ramar ovan sängen med foto på gamla tant jycken och hönorna Doris o Hilda. Som en liten flirt till hans föräldrars land ett tjusigt kort från Köpenhavn.


Mellangrisen fick också uppstädat och lite ordning på väggarna. Två stora ramar, en med närbild på Sebbe och en på Vanessa. Mellan fönsterna under spiderman-lampan finns nu ram med bild på trädgården och under den krälar en ödla.....i trä! Även här hamnade ett fint kort från Köpenhavn - såklart.

Är lite på jakt efter planscher eller tavlor med fiskar till hans rum, då hade han blivit glad.


Kul från i söndags:


Jag och kultingen gick ut med sopor, vid soptunnorna drar jag fram den för hushållssopor.

Och när man gör det syns en elskåp där i häcken bakom tunnorna.


Kultingen - "Mäh!? Varför har vi brevlådan där??"

(kanske därför all post inte kommit fram till oss?? :-)


 


  




Av anna - 9 oktober 2012 21:27

Dålig, dålig uppdatering - usch på mej. Har dock en helt fantastisk ursäkt att komma med!!!


Snytit ut det mesta av huvudets innehåll

Hostat loss en lunga och säkert skadad mjälten

Nyst som dvärgen Prosit


Eftersom jag tycker det är en bra idé att komma tillbaka lite nätt och försiktigt,


så tävlingsdax!!!!


 


- jag tävlar om ett presentkort värt 200 kr från Miinto hos Beatrice, mamma till skrutten Robin -


  

Av anna - 6 oktober 2012 10:46

Uppstoppade djur?


Nja. det är ganska obehagligt tycker jag - av någon märklig anledning så känns det okey med de dammiga djuren på museum och liknade. I syfte att utbilda.


Men i hem!? Det ser ganska makabert ut måste jag erkänna (nu ska Lidingö inte tro att jag pratar om hennes sambos dammiga ekorre....utan om sådana "prydnader" i allmänhet!!)


Vill jag verkligen ha en hundraårig säl i vardagsrummet? Eller en liten fågelunge i bokhyllan? Svar nej tack.

Horn på väggarna kan jag godkänna, bara de inte är i överflöd, ska gärna kunna se tapeten bakom. Även om det också är en smula makabert.


Absolut värst, hemskast och mest obehagligt är de som får sina husdjur uppstoppade.....

I min värld är det - ta mig tusan - likställt med att få sina barn uppstoppade, jag är övertygad om att allt levande har en själ som helst vill se sitt "skal" försvinna. Människor kremeras eller jordbegravs, samma för husdjur (mina åtminstone) sedan har vi ju "äta eller ätas" ute i naturen. (slaktdjur? allt används?)


What ever, du måste kika på de här något misslyckade uppstoppade djuren!!


----> Klicka <-----


- ett smakprov kommer här -


 


  

Av anna - 4 oktober 2012 17:37

Uppdatering av min hjärnas anteckningsbok :


  • inte böja mig ned med ägg i fickorna
  • inte böja mig ned med tomater i fickorna
  • inte ta fel på schampo och duschtvål
  • inte ta fel på tandkräm och ansiktstvål
  • inte bry mig om att bli arg på bilförare som inte har koll
  • inte tro att det är a piece of cake att hålla en vresig dobermann som vill äta annan hund

 

Av anna - 4 oktober 2012 17:01

Där stod jag i lugn och ro, visslande på en julvisa, när jag hör ett hejdundrande brummande ute i hallen.

Vad sjutton kunde det vara - tänkte jag, och traskade dit för att ta en blick.

Ja, kära nån vilka busiga kollegor jag delar arbetsplats med......


Innanför den öppna ytterdörren står T och ser vild ut medan han intensivt gasar (om man nu kallar det så?)

på med motorsågen!?


 


Bakom honom syntes andra kollegor glatt flinande. Så har vi det, välkommen på besök.....


  


Har du sett butiken "how to kiss a frog"??? <------ klicka!


Inte nog med att plaggen är helt underbart fantastiska, deras modellbilder är som små luddiga drömmar från barndomen. Fullständigt galet fantasifullt!!

 

Jag hamnade mitt i en sagobok, med älvor, prinsessor och andra väsen från skogens, sagornas och drömmarnas hemliga värld.

Jag kan inte se mig mätt på dem, oj oj om jag hade haft egna ungar......en liten svärm med älvor och "tummelisor"

 

     


  


Av anna - 3 oktober 2012 15:19

Har ni saknat mina visa ord och goda råd?!

 

  


Fy sjutton det var rent otäckt att inte komma åt bloggen,

så jag niger och tackar datorguden för sin välvilja att åter släppa in mig på nätet.


  


Lite snabbt om vad som hänt de senaste dagarna :


Jag har vunnit i en tävling som Chanette anordnade tillsammans med Mysiga.se 

 

- åh vad glad jag blev! -

 

Haft en otursdag, precis allt jag rörde vid gick i bitar, mest märkliga var två nålar?!

Hur ofta går en nål i sönder egentligen, första gången för mig.

 

- var tvungen att masa rumpan uppför trappan för en ny nål -

 

Allt är införskaffat till piffet av mitt rum.

Färg både till väggar och tak + tapet till garderobsdörrarna.

 

- om jag börjat? .......ska bara.... -

 

Ett-års-kalaset hos Älva gick bra, vi mumsade tacopaj och tårta och tittade på födelsedagsgrisen

som gick omkring och putade med blöjrumpan.

 

- Älvan mötte mig i dörren och tog emot sin present med ett risgrynsleende -

 

Djuren :

 

Nya Tess har fortfarande en del problem med Sebbe......det är f-n vad han ska vara cool och jaga den stackaren genom huset. Nu har hans nyfunna kaxighet nåt nya höjder :

försökte sig på att stirra ner gamla tant jycken - inget smart drag, grabben!

Vanessa blir allmänt sur och klår den som kommer i vägen för hennes tassar.

 

 

 

I hönsgården går allt sin gilla gång, tuppen Glenn har ett vakande öga på sina damer, Bella och Rose-Marie envisas med att sova i redena och inte på sovpinnarna, Hilda är vild på att försöka kuta ut genom dörren när jag går in på gården. Äventyrslysten? Eller bara nyfiken på vad som finns på andra sidan häcken?

Nummer fyra som börjat lägga ägg, pytteägg - söta som socker, tror jag är Gabriella.

Vill dock inte ta gift på det.

 

 

 

Min lön har inte trillat in på kontot den här månaden, så vi får äta gröt och dricka vatten.

Räkningarna ska vi inte tala om......de ligger och förökar sig på bordet för tillfället.

 

- har hjälp med att lösa gåtan om de försvunna slantarna, om / när de dyker upp? F-n vet -

 

The Sis´ ständigt kärlekstörstande jycke Balle har fått träffa veterinären för kastrering, klipp, klipp.

Hehe, nej det blev en kemisk kastrering, så han har alla lemmarna i behåll. För att verkligen förgylla Balles dag fick han även diagnosen öroninflammation.

 

- grattis jycken! -

 

 

 


 

  

 

 

 


Av anna - 3 oktober 2012 15:15

  


Inte kommit åt min Högt Älskade Blogg på två dagar.


Testing, testing.


Får se om det fungerar att lägga in inlägg nu då.....



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards