Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Big Sister

Av anna - 21 februari 2012 10:16

Med skammens rodnad på kinderna - slog jag på tv:n för....Big Brother.....

Och jag som hela tiden sagt till mig själv, ska inte titta på sådant skräp! Det var roligt och intressant när idén med dokusåpa var nytt! Men nu - nääää.


Så körde då eländet igång.

Givetvis fastnade jag. Satt där som ett fån och försökte samtala med de inlåsta genom tv-rutan. Gick sådär...

När Soldaten kom hem efter dagens arbetsinsats störtade jag honom till mötes, och bubblade loss. Pratade, pratade om Hannah, den gravida, Petronella, Tenny, paret bla bla bla.

Den stackaren såg oförstående ut - tills han begrepp att det inte var nya vänner jag skaffat i dungen.

Då suckade han.


Hjälp, vad det kan vara intressant att som utomstående få se hur människor som precis möts bär sig åt. Vem som har normal artighet i ryggmärgen och vem som inte har det.

Bara lite sådär, helt omotiverat, ett tips : när du tar i hand, gör det med ett rejält handslag! Att få en ointresserad "död fisk" att hälsa på är hemskt.


Vilket L I V det blev med magen - haha! Jösses alltså, moraltanter och karlar satte kaffet i vrångstrupen. Tramsigt, programmet är ett Spel. I spel kan det mest märkliga hända, det är därför de är intressanta.

Ännu roligare blev det när jag läste att magen var en del i spelet!


Tv kanalen vet precis hur dom ska få uppmärksamhet, det är bara att gratulera och bjuda på en bakelse.

Givetvis så finns det åsikter om det med. Någon menade på att det var meningen att magen skulle vara med "på riktigt". Men att kanalen började vackla och plockade ut henne.....what ever - intressant med allt snack som blommade upp.


Lite pinsamt är det ändå - och jag vet inte varför!?

Varför ska jag skämmas för att ett program är intressant (för mig)?!


Lilla Stugan på taket, där sitter ju Acke! Som en annan uggla och spanar ut över husen.

Acke, du vet. Han var på tv för något år sedan, städprogram. Två tuffa tanter åkte runt och städar hos folk som hade det  ä c k l i g t - och det hade han. Men, OJ! så trevlig han var. Tanterna blev lite småkära tror jag minsann.

Kul! Tänk ändå, att lilla jag "kände" någon av de tävlande. Inte privat - men jag har med kamerans hjälp varit och rotat i hans (öööörk!) gamla säng bacill-stinna toalett. (ingen vacker upplevelse)


Den där ytterst otrevliga människan som lär vara en bloggare och youtube galning....är det något kanalen fixat? Så tittarna och medverkande verkligen ska tro att bruttan är .....vad ska jag kalla det?

Jo : Något Annorlunda på ett besvärande sätt.


Egentligen en rar tjej med båda fötterna på jorden? Utan attityd och väskor i krokodilskinn?

Vad vet jag, det är säkert massor med barn där ute i landet som ä l s k a r bloggstjärnan...?


  

 
 
Fnulan

Fnulan

21 februari 2012 21:19

Såklart man fastnar LIVSFARLIGT!
Kram

http://fnulan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards