Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Minnesbilder

Av anna - 20 februari 2012 20:29

Alltså!!


Blir så irriterad på alla puckon som finns.

Fy 17 för att vara polis!

Själv hade jag blivit toss flera gånger och klippt till alla puckon.

Och det är ju inte så bra - knappast ett lysande beteende...


112 - på liv och död

På tv. Väldigt intressant program, absolut.

Men det är ju det där; vilka ljushuvud det finns där ute.

Nästan pinsamt.


Speciellt dom som helt uppenbart har gjort fel eller är tydligt påverkade av något.

Och tjafsar emot poliserna -  o r k a ! !

Som sagt, jag hade inte kunnat vara lugn och trevlig - jag hade börjat slåss.


En sak som slagit mig under den här seriens gång :

- det är många som kör bil utan körkort -

Ser ett liknande program från Danmark, även här är det många som saknar den där lappen.

Tja, det är för all del inte med korten man kör....


 


Nå´t annat:


I tio (långa) år arbetade jag i affär. Det hände mycket märkliga saker - som kunder ställde till.

Numera behöver jag inte mumla : "kunden har alltid rätt" längre eller att "kunden är kung"

Tack Gud.


Några lustiga histoirer från den tiden:


En liten dam, modell äldre, kommer fram till kiosk/spel hörnan.

"Jag söker sådana där, hmmmm. Du vet - som män använder."

Jag "Rakhyvlar?"

Dam, modell äldre "Nej, det är endast män som använder sådana. Av gummi"

Jag - jepp, nu är jag lite elak - "Ventilgummi kanske?"

Kommer inte ihåg hur, men vi kom fram till att det var kondomer lilla damen behövde.

Undrar ännu, många år senare, om hon var sändebud eller skulle ut på tjosan själv?


Snygg, piffig tjej i 25 års åldern - kommer fram i samma ärende.

Bruttan "Jag ska ha kondomer"

Jag "Visst, vilket märke vill du ha?"

Bruttan "Vet inte...finns det inte ett märke med stor storlek? Det måste vara rejält stora!"

Upprepade det flera gånger...? Såg jag trög ut eller?

Vi läste genom alla paketen och hittade rätt, hoppas jag.

Liiite fnissig vart jag allt.


Måste berätta om Nicke Nyfiken som jag arbetade med i flera år, han var artig som få. Önskade alltid kunden Lycka Till - även vid kondominköp. Käckt!


Sedan har vi mannen som kommer fram till disken och vill lämna tillbaka en barnjacka.

Han berättar att den passade inte - han vill inte byta storlek, endast ha pengarna tillbaka.

Visst! Ge mig kvittot och jackan så fixar jag det.

Njaa, kvittot var bortslarvat. Ok, vi kan väl vara snälla - tänker jag - och ber att få se jackan. Som ännu inte kommit upp på disken.... Mannen ropar på sin lilla dotter som rullar runt på golvet, så som barn gör.

Ungen kommer, och mannen tar av den använda och skitiga jackan....

What? Han fick nada av mig.


Sedan har vi tantan som kom med oanvänd jacka samt kvitto = toppen!

Meeeen, den STANK cigarett rök och var helt full av hundhår....


Min kollega fick ett par använda trosor upplagda framför sig...använda; kvinnan som kom med dem skulle kanske ha använt trosskydd.....


En annan kollega fick ett par löständer "utskjutna" på sig...


Julaftnar kan vara besvärliga, stressiga eller sorgliga. Men att sparka en anställd i butiken på skenbenet - är aldrig trevligt. Eller uppskattat. God Helg till honom oxå.


Nog för nu - fler minnesbilder kommer


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards