Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Lyfta o bära - hobby?

Av anna - 11 februari 2012 16:45

Trefikan är avklarad, kanelsnäckorna får betyg 3 ½ av mig.


Hängde framför tv:n och tittade på ett av våra favoritserier: Lyxfällan. Härligt att götta sig i att det finns de som har det värre än vi - och som satt sig i klistret av egen fri vilja??!! Märkligt.

Förlåt om jag är elak. Tror det är lite PMS häxa på G.


Sedan fick soldaten hastigt och lustigt ett ryck och började härja omkring. Genom detta ryck var vi övriga tvungna att rycka med.... Hastigt och lustigt så var jag tillbaka i gamla invanda fotspår : jag  b a r  saker uppför trappan.

Mellangrisen förärades med min säng från lägenheten och lillgrisen fick ta över hans säng. Samt fixade jag fram sängbord och sänglampor. Tänk vad jag kan!

Bar och slet - mest gjorde Soldaten så klart, han är stark och händig. Byggde ihop min gamla säng och flyttade in mellangrisens f.d till lillgrisens rum.


Sedan blev det mer jobb - av någon skum anledning är den här familjen helt handikappade när det kommer till att bädda?! Jag fixade det i en handvändning, såklart.

(onödig information : familjen i fråga är grymma på att hicka?! Säkert tre, fyra gånger per dag per person! Undrar om det är något fel på dem?)


   


- Bild ett: visar mellangrisens nya säng och bild två: lillgrisens nya -


Skuggan ska få helt "nytt rum", det ska målas om och rivas ut. 120 säng i snygg metallram med matchande sängbord. Skrivbord och stol. Ska bort med babytemat och in med "jag-är-10-år" temat. Ska bli kul.

Dröjer ett tag till innan vi kan ta tag i det, Skuggan är helt okey med det, skönt. Så hon inte känner sig utanför.


Misstänker att en stor anledning till att hon är okey med att vänta beror på att har sin säng inne hos oss nu....och kan tänka sig att ha det ett tag till.

Hennes säng står vid fotändan av vår, ser ut som Sir Väs säng i Robin Hood. Även om det inte är en vagga Skuggan sover i!!


  


 


- Skuggans blivande säng -


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards