Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Oro-snäckor utan kanel

Av anna - 5 februari 2012 15:24

Dagen efter....


Melodifestivalen.


  


Ser fram emot nästa lördags låtar.

Då är tre små grisarna här, kommer säker få höra roliga kommentarer.

Är en smula ängslig att Bananen är favorit, hos kill-grisarna åtminstone.

Undrar vad Skuggan tyckte om gårdagens uppvisning.

Om hon nu såg det.


Till dagens händelser


Katten Sebbe har varit krasslig sedan i torsdag.

Slö och kräkig.

I morse var det lite förbättring. Han orkade ut i hallen och möta mig i trappan.

Normalt springer han upp och hämtar mig - med höga mjauande.

Han åt en liten klick mat! Han drack. Jag jagar honom med vattnet, vätska är viktigt.

Sedan mjauade han lite till, helt normalt för honom - härligt att höra!

Han gick till och med ut en liten, liten runda. Men sedan blev han slö och lade sig i "sängen"

jag bäddat till honom i soffhörnan. Där har han legat mycket.

Kräktes, lite skum. Orolig, gör ont i hjärtat.

Jag tittar till honom med jämna mellanrum, nu när jag gick dit hade jag sladd från öronen (mobilen) och då : Började han leka och bita i sladden! Stark som en tok den där katten.

Och inte 17 kan han vara döende då?!

Ska inte ta ut glädjen i förskott.

Blir det inte mer förbättring blir det en tur till veterinären. Som tur är ligger ganska nära oss.

Det är vår gamla hunds vette - me lajki.

På plussidan har jag även att han inte gått och gömt sig, utan ligger där vi är.

Även när vi alla hängde i soffan, jag, Vanessa, Soldaten och gamla tant jycken.


Oro-snäckor med choklad


För att inte bara sitta och oroa mig så bakade jag.

Kanelsnäckor minus kanelen. Den var slut.

Så det blev med nutella på de flesta och med jordnötssmör på de andra.

Smakade mums!


 


Innan dom hamnade i häxans ugn och gräddades.

Varma bullar/kakor är smaskens.


Vann för ett tag sedan på  Martinas blogg, och i torsdags kom vinsten.


 


klicka--- > Curlformers <----klicka


Blev en liten test idag och det fungerade superbra, även på mitt tunna skräphår!

 Lätta att använda, annars kan det vara svårt att få till det i nacken.

Rekommenderas - inte speciellt dyra heller.


       


Men åhhhh, vad jag saknar mitt långa t j o c k a hår.

Det får gå utan.


Packade en massa crap i lägenheten igår - på tisdag blir det kontraktskrivning.

Fortfarande inte gett mig i kast med porslinet i köksskåpen...

Övriga skåp, med krukor, djurmatskålar, kastruller o likn äro numera nedpackade.

Rensade ut ännu mer som jag inte behöver ta med mig.


       


- BÖCKER -


   


Okey, inte i alla kartonger, men alldeles för många.

Tungt.

(Fysiskt menar jag)

Tyvärr har jag en tendens att spara alla böcker jag någonsin tyckt om.

Om det var förra året jag läste boken eller när jag var 9 år - har ingen betydelse.

Måste ha dem kvar, typ alla böcker är lästa en antal gånger.

Vissa säkert hundratals gånger andra något färre.


"en bok som inte är värd att läsas två gånger, är inte heller värd att läsas en gång"


- Karl Julius Weber -


  







 
 
Sandra Törn [TÄVLING + VECKANS BLOGG]

Sandra Törn [TÄVLING + VECKANS BLOGG]

6 februari 2012 11:37

Vad härligt att du är med i veckans blogg! ;)
Har du haft en bra helg?

http://sandratorn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards