Alla inlägg under augusti 2013

Av anna - 11 augusti 2013 11:30

........mina egenheter.


Den här skojiga saken trillade jag över igår, det roliga skrämmande är att det stämmer.

På mig - så gammal jag är!



 


1

Behöver jag stiga upp, eller överhuvud taget gå genom huset i mörker undviker jag slaviskt att titta i speglar!

Varför? Åh, det är så enkelt som att det kan stå ett spöke och kika tillbaka......


2

Nu flyger jag inte, men jag kan vara här hemma och ett överflygande plan låter "skumt", det räcker för att jag ser hemmet gå upp i flammor. Vi blir till aska hela högen. Helt ärligt så tänker jag "hmmm, vad kan jag göra? Springa ut? Knappast lönt, va? Tacksam för det som varit."

Och så väntar jag in att ljudet ska stegras och sedan....booooom.

Bye bye.


3


Varför i hela fridens namn hör jag ofta det säger "bump" när jag duschar?

Det har hänt jag stängt vattnet och lyssnat, givetvis förväntar jag mig en våldsman på tröskeln till toaletten.

Det är en smula trist för omgivningen om hygienen blir lidande pga att jag hör i syne.


4


Nja, nej inte rusar jag i säng för att jag är rädd att bli fångad av några demoner, inte heller att krokodilen under sängen ska bita mig. Det som är det viktiga är det där med speglarna. Springa som en tok i mörker är inte att rekommendera när jag delar hus med mindre djur.


5


Hissar. Ja, de är en smula otäcka, det erkänner jag gärna. Speciellt om de har tröga dörrar....och tanken på att sitta inlåst tills jag dammar ihop av ålder har kommit för mig.


6


Inte zombies direkt, men visst kan alla på jordens yta dö av något. Sjukdom, farligt nedfall, gifter mm

Fantasin att bli helt ensam kvar är inte direkt lockande, inte ens för mig som hyllar ensamheten.

Allt övergivet, förfaller, ruttnar, tystnaden.

Neeeej!



Behöver jag hjälp?


  


Av anna - 10 augusti 2013 17:53

Jodå!


Även hos de med endast damm på kistbotten dyker det upp Nya Ting!


 


Det fina cremefärgade durkslaget kom jag över i vår lilla butik nere i byn, för 49 spänn!

Vare sig Soldaten fnyser eller inte (har inte direkt sagt den var ny....) så var det ett kap!


Uberfina lila kakburken i tre våningar är från samma lilla ica, men med ett stort men!

The Sis köpte den när vi var och handlade tillsammans......när vi kom hem här säger jag, säkert avundsjukt,

"om jag hade haft pengar hade jag lätt köpt en jag med....."


Svaret blev :


"jag vet, därför köpte jag den till DIG!!!"


Vilken syrra jag har!

Nix, inte till salu.

(inte numera, i hennes tidigaste levnadsår hade jag gärna betalt för att bli av med det lea stycket)


 


  


Av anna - 10 augusti 2013 14:19

......att komma hem och se vad bandit-valpen hittat på.


Idag hade han, på en usel liten stund, hunnit kissa, bajsa och plockat fram en stor kasse med garn och stickor.

Ut över golvet låg det garn i murriga färger, fina sidenband, massor med virknålar,

ett par stickor och lite annat smått och gott.


Om det går att låta bli att skratta? Neeeeej, han är ju så liten (och söt)

När vi öppnade ytterdörren kom det ett glatt skall från vardagsrummet och en glad valp kom susande i full fart

- går det att bli annat än glad?!


Katten TessMyran tittade på när Soldaten torkade kisspöl på mattan och det syntes

så tydligt vad hon tyckte om hela spektaklet med att ha valp.....

(inget positivt)


Kan helt klart "höra" vad katterna tänker och pratar om sinsemellan.

"vilket jädrans rabalder! Pinkar inomhus, biter och för oväsen. En äcklig gris som piper springer hundkräket runt med! Usch! Inte nog med det; eländet vill nosa oss i rumpan!? Vad är det för fasoner??

Tänk själv att få en kall nos upp i stjärten!

Måtte han inse att vi katter inte är leksaker - innan det sker en olycka......*skrockar elakt*

Tja, söt är han väl, inte så påtagligt stiliga som vi katter.

Han duger väl för att få bo i vårt hus.

Typ."


  

Av anna - 9 augusti 2013 15:56

Inte sjutton tänker man på djuren när det produceras nya prylar!


Även om jag inte uppmuntrade mina djur att ligga på tjocktv:n.


 


  


Allt är väl på valp-fronten!

Banditbusen är så duktig......det är han!

Även om det kommer en liten kiss ibland, men så länge han håller sig

ifrån mina skor och handväska så är jag så nöjd, så nöjd.


Ibland, på natten går han vilse under vår säng - det är lite skojigt.

Vi har ett par resväskor undangömda där och den lille rackaren vimsar in sig bland dem.

Soldaten vaknar av valpens ömkliga pip och får tända lampan till honom.

Jag? Gud nej, jag vaknar inte av så lite.

Då får han skälla!


Banditen har det ynkligaste fånigaste skall du kan tänka dig.

Vill inte säga det så han hör, men det låter en smula flickaktigt.


 

Fint ogräs (?) med valp i bakgrunden.


  


Ny skylt inköpt till grinden :


 


  

Av anna - 8 augusti 2013 17:24


Lite spökskoj!


  


Av anna - 6 augusti 2013 23:30

.....är det här huset.


Du bara måste kika in i det här vita palatset.


Endast 9 miljoner, det har ju var och en i bakfickan, rena rean.


 


   


HÄR!!

 

även om huset inte är i MIN smak eller i ett läge som tilltalar mig - är det sevärt.

 

  

 

Av anna - 6 augusti 2013 18:03

Har vi fått en fotbollskille på halsen?!


.....kära nån då.


Kommer det då bli långa eftermiddagar med matcher på tv:n och ute på planerna?


Hjälp!


 


  

Av anna - 6 augusti 2013 15:52

.........har jag tagit mig för den senaste tiden.


Torkat valp-kiss och pratat förstånd med kinkiga katter.

Svettats i solen och härjat runt på arbetsplatsen = urlakad och en smula varm.


Bandit-valpen är en redig påg!

(ja, inte när han glömmer att han bör pinka utomhus förstås)

"Nej!" vet han absolut vad det betyder : sluta bit på sladdarna, släpp mattan och att katternas mat

bör inte hamna i känslig valpa-magae.


Han är suverän på att leka utan lekledare, favoritgrejen är en Ikea-råtta. Den stackaren dängs i golvet under hotfulla morr och råttan lever ett allmänt ansträngt liv. En platt ekorre med pip i svansen är också fantastisk, speciellt när matte och husse vill höra något på tv:n.

Det platta djuret har Banditen själv valt ut i affären, är vi goda föräldrar, eller?

Att sitta ned innan mat är grymt onödigt (det syns på hela jyckens uppsyn) men han gör det. 


Just nu sover han.

Det gör han mycket.

När han är vaken är han väldigt vaken, så att säga.


 



ExtraInfo

 

Förutom pink i min sko har jag även upplevt samma vätska i min väska, och

för att riktigt fira lade TessMyran en kladdig hårboll på tangentbordet.


Bara att konstatera att det är fantastiskt givande att ha djur i hemmet!


  




Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards