Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Jag avslöjar....

Av anna - 11 augusti 2013 11:30

........mina egenheter.


Den här skojiga saken trillade jag över igår, det roliga skrämmande är att det stämmer.

På mig - så gammal jag är!



 


1

Behöver jag stiga upp, eller överhuvud taget gå genom huset i mörker undviker jag slaviskt att titta i speglar!

Varför? Åh, det är så enkelt som att det kan stå ett spöke och kika tillbaka......


2

Nu flyger jag inte, men jag kan vara här hemma och ett överflygande plan låter "skumt", det räcker för att jag ser hemmet gå upp i flammor. Vi blir till aska hela högen. Helt ärligt så tänker jag "hmmm, vad kan jag göra? Springa ut? Knappast lönt, va? Tacksam för det som varit."

Och så väntar jag in att ljudet ska stegras och sedan....booooom.

Bye bye.


3


Varför i hela fridens namn hör jag ofta det säger "bump" när jag duschar?

Det har hänt jag stängt vattnet och lyssnat, givetvis förväntar jag mig en våldsman på tröskeln till toaletten.

Det är en smula trist för omgivningen om hygienen blir lidande pga att jag hör i syne.


4


Nja, nej inte rusar jag i säng för att jag är rädd att bli fångad av några demoner, inte heller att krokodilen under sängen ska bita mig. Det som är det viktiga är det där med speglarna. Springa som en tok i mörker är inte att rekommendera när jag delar hus med mindre djur.


5


Hissar. Ja, de är en smula otäcka, det erkänner jag gärna. Speciellt om de har tröga dörrar....och tanken på att sitta inlåst tills jag dammar ihop av ålder har kommit för mig.


6


Inte zombies direkt, men visst kan alla på jordens yta dö av något. Sjukdom, farligt nedfall, gifter mm

Fantasin att bli helt ensam kvar är inte direkt lockande, inte ens för mig som hyllar ensamheten.

Allt övergivet, förfaller, ruttnar, tystnaden.

Neeeej!



Behöver jag hjälp?


  


 
 
Mia ... som jag är ...

Mia ... som jag är ...

11 augusti 2013 23:13

Haha, det där stämde nästan på pricken in på mig också :)

http://www.nattstad.se/somjagar

anna

14 augusti 2013 20:06

Vad skönt! .....för mig :-) Var en smula ängslig att jag var den enda!

/anna

 
emma

emma

16 augusti 2013 13:56

Hej. Just nu så har jag en liten tävling där vinnaren kommer att synas på min blogg en vecka. Vill du vara med så klicka på länken
http://fames.se/mylife13/veckans-blogg-2/

ha en underbar fredag.
emma

http://fames.se/mylife13

 
Elin

Elin

16 augusti 2013 16:31

haha jag är precis likadan!! XD var hittade du denna? :)

http://exist.bloggplatsen.se

anna

20 augusti 2013 18:58

Hej!

På facebook! Där finns allt :-)

/anna

 
Vendela

Vendela

16 augusti 2013 19:11

Vill du synas?
Då tycker jag att du då ska vara med i min tävling som jag håller just nu, gå bara in på länken här nedanför och var med i tävlingen för att synas på min blogg och en länkning till din instagram!
Allt som du behöver göra står här:

LÄNKEN: http://vellistherose.blogg.se/2013/august/tavling.html#comment

Lycka till och jag hoppas du är med! :) <3

http://vellistherose.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards