Alla inlägg under juni 2013

Av anna - 23 juni 2013 19:42

Såhär i midsommarens efterdyningar lallar jag mest omkring - utan någon nytta alls.

Inte har jag badat och inte har jag legat som ett svettigt beläte i solen.

I klartext : rejält slöa dagar utan någon större ansträngning.


  


Alltså!

Skönt det är dax för arbete imorgon!

Jodå, helt sant.

Så det blir lite mer ordning på dagarna.


Roliga tre små grisar citat från helgen :

 

"huuu! Där springer en nutella!!" = där springer en tarantella = halvklen spindel.

"åhhh! vilken sööööt taxi!" = vilken söt tax.

"vad f*n var det?!" = roligt i att den minste brukar inte säga så, och han sa det så hjärtligt!

"klockan är bara sju!!" = allt för att slippa lägga sig.....klockan var över tio.

"det är bäst jag håller dig i handen." = funderar på vad som fick ungen att tycka jag behövde lite stöd på vägen?

"efter maten, ska vi bli fulla då?!" = ???!!! (ingen blev full)


Till sist


En av de små hade rusat omkring i området där min syrra bor, han återvänder

- med ett ytterst "seriös" ansiktsuttryck och säger :

"- dom där borta dansar runt med vapen och knivar...."

 

???!!!!


Och det lugnande (?) svaret från systerhjärtat

"- ja, det är inte omöjligt. Det händer."

 

okey....

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Av anna - 21 juni 2013 22:44

Vilket väder!

Vilken dag!

Vilken trevlig midsommarafton det bidde!

Nu har tre av oss fallit ihop av trötthet framför tv.

Nyduschade och väldoftande efter dagens svettningar i solen.


 


Dagen började med sovmorgon till klockan tio - för mej, sköööönt!

Slapp sticka till arbetsplatsen! Ledig hela dagen, jippi.

(även om det är en ytterst trevlig arbetsplats är det smaskens med en ledig dag)


Vi har lusläst de senaste väderprognoserna, ösregn och åskbyar är si så där en dag som denna, tycker vi.

Det klarade sig! Trots hotfulla regnmoln från tysklands-hållet, de missade oss!

Solsken blandat med grå skyar och  v a r m t !!

Kära nån vilken värme. Vi - de äldre - höll oss försiktigtvis i skuggan medan de unga färska människobarnen intog syrrans pool. Den har nog aldrig blivit så använd för.


Bildbevis kommer, senare.


Med tanke på de kräsna gästerna - inte jag - skippades den traditionella maten

Vi grillade spett (där de kräsna petade bort varenda grönsak) och åt pannacotta (där de kräsna petade bort all frukt)  

Sedan sprack vi.



  

   


- mums! -

 

Trevlig midsommar, alla!

 

 

 

  




Av anna - 19 juni 2013 09:00

Två viktiga "enligt anna" :


1


Boxning.

Är det verkligen en trevlig sport?

Stå och heja på några som slår varandra i huvudet.

Finns det någon som uppmuntrar sina barn till boxning?

När det finns så mycket annat.

Är det närkontakt och möjlighet till smärta som lockar, finns det andra alternativ.

Bättre alternativ.

Jodå!


2


Hundsmugglare.

Vad f*n är det för djurplågare?

Jag tar gärna mig an ett par tre stycken sådana psykfall och låter dem lida.

Vill inte skriva mer om det, svordomar och lömska planer på smärta är så trist att läsa om.

Ett sista ord till djurplågar-kräken; D Ö

 

  



Av anna - 18 juni 2013 19:30

- som de sa i en reklamfilm för några år sedan.


I det här fallet är det jag som räknas som Puckot, nog trodde jag att jag visste att aldrig ropa hej för tidigt

.......men icke.

Nu tror jag dock att jag är på rätt bana, misstänker att jag tog en genväg som visade sig vara en senväg och drattade ner en smula i "synd-om-mig-träsket"

Buhu, så synd det kan vara om en sådan som mig då.....jo pyttsan.

Skärp dig kärring!


På arbetsplatsen är det som vanligt : allmänt gnällande och en del att göra. Inte för att på något sätt verka speciell, men jag fick stanna över två och en halv timme igår. Kära nån vad en del har att göra medan andra inte finner ett enda anständigt arbete.

Irriterande och ytterst orättvist.


Tre små sommar-grisar anlände i söndagskväll.

Jag är trött.

  


Men jag har experiment på gång med den ene!

Alla snorar, nyser och fiser. Rena sommarlovs-drömmen!

Så en av dem, Den Utvalde testas nu med hostmedicin jag funnit på skumt ställe samt sprayas det i halsen med den där nya hals-sprayen (som faktiskt fungerat på både mig; fröken Halsfluss, och en kollega!)

Får se hur det går, spännande!

  


 


  


Av anna - 13 juni 2013 17:33

......den mörka sidan? Inte riktigt.


Säg att du saknat mig!

Säg att du funderar vilt över anledningen till att jag inte bloggat, vad kan ha hänt?

Datorstrul? Inbrott och översvämning? Brutna fingrar eller kluvna toppar?


Men icke!

Nej, nej, inget av ovan stämmer.

Håll i hatten och greppa bordskanten : jag har varit på ..............toaletten!

Taaadaaa!

Magen och jag startade ett av våra bråk för några dagar sedan, vi har faktiskt varit relativt goda vänner i ett par veckor nu. Hen har små-störat sig genom katarren, men vad sjutton - smärta är bara en känsla som Soldaten säger. 


Lovar att inte berätta närmre om de här dagarna, kan dock meddela att jag löst många korsord och sett mycket bajs (ordvits!) på tv.

Slut på skitsnacket......


  


Har jag visat mina fina vinster från Gunry förresten?!


 


Dagens fundering :


Är sommaren slut?

Det mesta regnar bort?


- bild från förra veckan -


 


Visst är det en smula trevligt när regnet smattrar mot fönster och tak,

så länge det inte gör det hela sommaren!

Även om jag inte har semester i år (heller) är det gött med solsken och ett och annat bad.


Puss!


 



  

Av anna - 7 juni 2013 14:02

Som du kanske har märkt är jag ingen fena på den där grammatiken.

Inte har jag vett att skämmas heller!

Äsch, bara folk begriper vad jag menar så tror jag de flesta har överseende med några stavfel och grammatiska feltramp.

Tyvärr - tyvärr, verkligen - kan jag sucka inombords om någon annan gör fel?!!

Och vad är det för sätt? Bara för att jag råkar ha koll på just det - kan jag inte begära att andra ska ha det.


  


Dock lägger jag mig i när små-grisarna pratar helt åt helsike!

Kära nån vilka fantasifulla ord de får till ibland, det är så håret grånar och jag tappar all lust att någonsin öppna öronen igen = jag sovde, han komde, jag bärde, han och hon blandas ihop (vägrar dock hen), domma där...... Det ÄR möjligt att det är ny-svenska, hoppas innerligt att det inte är så utan att sommar-grisarna blandar ihop sina två språk.


  


Irriterande besvärligt tycker jag att "enda" och "ända" är.

När ska vad användas?? Ända med ä är den som jag sitter på - men annars?


Tagit en tur med google och lärt mig att:


Enda hänger ihop med räkneordet en. T ex " det är det enda jag gillar!"  = exemplets jag tycker om EN sak, det.

Ända hör ihop med något som tar slut. T ex " sommaren sträcker sig ända in i september"

= går mot sin slutpunkt = september, sedan höst.


  


Stackars mina svensk-lärare som verkligen försökt få mig att förstå grammatikens underbara värld...


  





Av anna - 6 juni 2013 11:30

6 juni!


Upp och hoppa alla svenskar.

Hissa flaggan och damma av folkdräkten.

Plocka fram köttbullar, nypotatis, jordgubbar och en flaska vodka = rena Sverige-vykortet.


Skutta gärna runt i en glad hambo och tänk på kungen, Ikea och Ellos.

Ställ dig i givakt under flaggan och sjung nationalsången, gärna med tårar i ögonen och darr i rösten.


Sparka alla måsten i stjärten och ta en ledig dag, bekymmer som hur lönen ska räcka till att mätta fler munnar, hur man ska roa tre (något) fantasilösa små barn i tre veckor i hemmet eller rädslan att något djur behöver (dyrt) veterinärbesök. Glöm det!


 


- härifrån -


 


  


Av anna - 6 juni 2013 06:55

Gårdagens olika trafikupplevelser bör tas upp, bråka inte med en pms-hög kärring!


Jag ska vara så ädel att jag erkänner; att givetvis är jag inte en perfekt förare! Gud nej! Jag dabbar mig ibland, försöker köra på cyklister och är irriterande dålig på att parkera längs trottoarkanter.


Långt framför mig ser jag en cyklist på landsvägen, han vinglar kors och tvärs över körfältet.

Misstänker starkt att personen är kraftigt berusad, jag saktar ned. (70-väg)

Lite innan jag når fram stannar cyklisten vid vägkanten, jag rullar sakta förbi och kastar en intresserad blick på människan. Nix, han var nog inte ett dugg berusad, där emot talade han i mobiltelefon.

Tips! Kan du inte cykla rakt med en arm, skaffa trehjuling!


På en fin raksträcka med fantastisk utsikt över landsvägen, en annan rullar fint framåt, sjunger med i radions skval. Längre fram kommer några bilar mot mig, vi närmar varandra hur fint som helst. Solen skiner och fåglarna väsnas.

Hmmmm, ser det där inte lite konstigt ut? Tänker min lite värme-trötta hjärnan.

*suck* Det kommer en bil glatt emot mig, på min sida av vägen..........jaha ja, då var det dax att släppa på pedalen igen. Och det var snällt av mig eftersom det inte verkade som de han tog sig förbi inte hade något sug på att hjälpa till. De kunde gott lättat lite på gasen när de såg det kom möte.


Två snabba tips!


1 står du parkerad, börja inte backa utan att kika - åtminstone - liiite bakåt! Varför? Det finns gående, andra bilar, gamla tanter och andra lös-springande däggdjur.


2 även om du tycker det är mycket smidigare att skita i att det är högertrafik även inne på parkeringsplatser och mindre vägar och kör mot andra på fel sida - gör inte det! Skapar stor förvirring för alla andra som sedan 60-talet kört på HÖGER sida.

Detta är läskigare än det låter och hänt oss flera gånger inom några dagar!? Vad är det frågan om? Anarki?


*sjunger trudelutt" och avslutar dagens trafiknyheter, från gårdagen.


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards