Direktlänk till inlägg 25 december 2012

....endast tomten o jag o The Sis var vakna.

Av anna - 25 december 2012 23:42

Så ta mig 17!!

Tror Vet att det var den bästa julafton på säkert tio år, och då menar jag inte klapparna.

Utan det hela, liksom, vi pratade och pladdrade i mun på varandra, vi skrattade och fånade oss.......så där tramsigt roligt det kan bli ibland.


Vår julafton blev omkullkastad av och om-ändrad - undrar om det var just därför det blev så underbar?! Att planer, idéer och förväntningar och krav inför julafton blev nedspolade och istället blev det en hastig ihop kommen julafton?


Det slog mig plötsligt att gamla tant jycken löper........och en horny unghund som besökare skulle bli sådär trevlig för alla inblandade......katterna hade antingen blivit självmordsbenägen (Sebbe) eller blivit hysterisk ilsken och otrevlig (Nessi) samt kissat ned våra skor, bajsat i sängen och vält granen eftersom bi bjudet in Orsaken till hennes flytt till oss (Balla Balder och Tess)

Hundarnas uppträdande vill jag inte ens tänka på, gamla tanten har redan "lagt" Balder en gång och det puckot fattar inte hinten : "I do not like you, please die"


Så jag packade bilen full med klappar och julstämning, rullade ut från dungen vid tvåtiden med en julsång på läpparna. (supertrist att misarna inte kunde hänga med, med en som är superduper åksjuk och en som skriker hela tiden = näää. Sebbe är dock kung i bilen. Att plocka med dem till  vilda hunden och  en ilskebira till katt- hon är Stockholmare.... - i en stuga! = nääää.)


Framme i slasket - huuu, vilket trist väder - fick jag kaffe med kanel, sedan dök föräldraparet upp, fullastade med klappar och mat. Kalle på tv, glögg i kaffekoppen och prat, prat och prat.


Maten var alldeles förträfflig! Allt som vi vill ha på ett julbord hade den förutseende Modern hemma i kylen!!

Efter pratat oss hesa högg vi in på godsakerna, det slabbades, smaskades och rapades - typ. Det var mest vovven som slabbade.


En animerad film om Dickens julsaga såg vi på tv, riktigt, riktigt bra! Ingen av hos hade sett den tidigare, Jim Carrey (stavas?) var huvudrolls-rösten. Det enda vi - alla - kom att tänka på : inte så där jätte barnvänlig kanske, andarna var en smula skrämmande. Se den!


Tomten kom inte, det är din undertecknad som stod för utdelningen (jag alltså)

Alla fyra fick en lagom hög med klappar. Jag fick störst! En matta till mitt nya rum!! Yeeej!

Bland annat kom jag hem med : såååå coola benvärmare, ett supergulligt skrivblock, "Pippi" vantar, pannband + nattlinne, röda pluttigulliga inneskor, muffinsformar, 1 000 kr, ett fint och annorlunda ljus, väska! och lite annat smått och gott.


När föräldrarna tog sig hemåt i  r e g n e t plockade The Sis och jag på oss "kvälls-mys-kläder", tog fram kuddar och filtar i stora soffan + vovven = och "mysade" så det var tokigt.

Mumsade choklad och fnissade under varsin filt. Tittade på trevliga filmer och skrattade så det pep i bröstkorgen.

Tror jag slocknade i en hörna av soffan vid två, halv tre tiden!

Så länge har jag inte varit vaken sedan ungdomens dagar!



Det var som att vara liten igen! På något sätt.

Toppen, toppen julafton - precis så ska en julafton vara - precis så!


Bilder kommer, mobilen dog efter sökt nät i evigheter där ute på landet....

.......och nix, hon bor inte ute på en åker ens en gång!

Dååååligt 3.


  


Och ett Gott Nytt År!






 
 
Emm

Emm

27 december 2012 11:45

Kikar in för att berätta att jag kommer att sätta lösenord på min blogg från och med idag med anledning av att jag vill inte tvingas hämma min blogg blogg som ett forum och dagbok när jag mår dåligt! Jag hoppas verkligen att du vill läsa bloggen trots detta. Det är bara att mejla ifall du vill ha lösenordet Min mejl är: emmpe5@hotmail.com
Kramar

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
kaffehörnan

kaffehörnan

27 december 2012 16:19

Nu ligger vinnarna ute i vår stora tävling, ta en titt vet ja

http://www.kaffehornan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards