Alla inlägg under augusti 2012

Av anna - 11 augusti 2012 17:53

Hmmmm, hur blir det här då??


 


  



Av anna - 10 augusti 2012 22:09

Fortsättning på "moderns kollega" följer härmed.

För att läsa tidigare inlägg klicka här <-----


Mamman till det utsatta barnet har ännu inte hittat ett medium som kan hjälpa dem,

jag har gett två förslag att försöka med, Erika och Diana.


Senaste jag hörde är att tjej-stackaren börjar bli ledsen och tyst av att hela tiden behöva se mannen.....

En dag hade ungen gått in och lagt sig på sängen, plötsligt hör mamman ett hjärtslitande skrik, springer in i rummet. Tösabiten var skräckslagen, paniken lös om henne - enligt mamman.


Den efterhängsna mannen hade gått fram till sängen och placerat sin hand på hennes mage......

Det kändes "på riktigt", precis som om en människa gjort det.


En annan dag var det ovänskap mellan barnen och mamman, tjejen fick time-out i fåtöljen i vardagsrummet.

Hon sitter på snedden, lutar kinden mot ryggstödet och gråter - sådär som ungar gör.

Hon skriker till och far upp ur fåtöljen.


Mannen hade plötsligt dykt upp bakom fåtöljen, kört sitt ansikte riktigt nära hennes och spärrat upp ögonen på ett "vilt" sätt......


Mina teorier: ville få henne att sluta vara ledsen och försökte skoja med henne (vi vet ju alla att män har en märklig syn på skoj) eller så är han endast konstigt. En äldre man som konstant hänger med en liten tjej - något märkligt, speciellt eftersom han hänger med i sängen och badrummet.


"- mamma, tänk om jag blivit konstig i huvudet och mannen inte alls är här...."

säger hon till sin mor.


Håller tummarna för snar lösning.


  

Av anna - 10 augusti 2012 20:26

Varning för SkitSnack!

 

 


Det här med att äta nyttigt, det är ett himla tjatande om nyttigheter i tidningar och tv - tycker jag.....fast nu när jag tänker på det är det nog sjutton en massa cupcakes och tårtor "överallt" också.


Mumsigheter;

 

   

(jodå, det är en tårta...)


Skitsamma, det var om Nyttigheter jag tänkte offra skrivtid på.

Det är något fel på mig - jag tål det inte!?


Äta rotfrukter = total katastrof i magen upp till en månad.

Dricka apelsinjucie = mot toaletten.

Dricka juice med x:tra vitaminer i = språngmarsch mot toaletten.

Dricka ProViva (ej nypon o blåbär) = otrolig, vansinnig och helt otrolig halsbränna.


Farligheter;


       


Mina favoriter i "stoppa-i-käften-extra-fika" :

  • choklad
  • pepsi (tyvärr fått avsäga mig Pepsi Max, sååå sorgligt)
  • kex
  • godis

       



- jag äter säkert mer "gott" än de flesta, kränger dock inte massor på en gång -


  


PS:

 





Av anna - 10 augusti 2012 19:19

Tupparna har lämnat gården.

Endast Glenn kvar, ensam herre på täppan.

Hur nu det ska gå med Diesel D och Turbo H som är härskarinnor i gården.

Glenn är inte den coolaste tuppen - ännu.....

Kära nån.


  v/s   



  

Av anna - 9 augusti 2012 16:56

Torsdag!

Fredag, lördag och söndag = jeeeey!


Snart är det dax att packa grisarnas väska och skicka hem matvraken till sin ömma moder.

Jag kan inte ens fantisera hur tyst och lugnt det blir i huset + Sebbe kommer ner från sin tillflyktsrum och umgås med oss andra.


Nästa vecka ska de iväg till Danmark för en sista veckas semester, sedan ringer skolklockan in dem i salarna.

Skuggan och Kultingen börjar ny skola, hoppas det kommer att gå bra för dem där. Mellangrisen stannar kvar i den gamla skolan och det tror jag nog är ett klokt beslut.


I natt var det rena äventyret att försöka sova skönhetssömnen..... Mitt i natten vaknar jag av att dörren öppnas - den gnisslar - in smyger mellangrisen.

Mardrömsdax.


  


Egentligen är jag emot barnbaciller i sängen men tyckte synd om den eländiga uppenbarelsen och bjöd in honom att dela täcke med mig.

Något senare vaknar jag av att Soldaten puttar på mig!?

"-Flytta dig! Jag håller på att trilla ur sängen."


Jag försökte flytta på mig, vände huvudet åt vänster och får en stor rumpa i ansiktet.....

Ungen låg snett, huvudet på nattygsbordet (?) och i form av en räka.

Härligt.


  




Av anna - 7 augusti 2012 22:02

Tävling!


Vinn en ursöt klocka!



Var med i utlottningen om trendig väggklocka från Hafva hos aggehh.blogg,

 

reglerna är mycket enkla, delta här!

 

  

 

 





Av anna - 7 augusti 2012 21:37

Hela och rena (eller....typ, inte helt nedkletade) har vi återvänd till mitt fädernes land, god känsla när däcken återigen rullade på svensk mark.


Efter en hård dag på arbetet (he,he ljuger så det inte är klokt) stoppade vi grisarna i bilen och körde mot äventyrens Köpenhamn. Trafiken i den staden är verkligen rena äventyret! Cyklar precis överallt och 90% av dem har inte en aning om trafikregler....eller känslan av att vilja leva.


Experimentarium - det var riktigt lajbans, mest för de yngre men absolut givande för oss äldre också.

Fyra, fem timmar spenderade vi där - svettiga, trötta och hungriga lämnade vi Köpenhamn.


Danska, svenska och på engelska fanns all information och det vällde omkring svenskar på stället.

Ett minus dock = caféet, ja jävlar vilka priser. Det var nästan så vi skrattade.

Liten flaska läsk 30 Dkr. Egen matsäck rekommenderas varmt!


  Läs mer här <----- klicka!


Givetvis glömde jag både mobilen och kameran hemma.


  



Av anna - 5 augusti 2012 22:01

Småkycklingarna har blivit s t o r a!

Och det är dax att rensa agnarna från vetet.....fy, vad otäckt - men läget är så att vi kan inte ha ett helt gäng tuppar, de kommer att ha ihjäl varandra. Eller något annat "manligt" beteende.


 


Diesel D och Turbo H känner ni från förr, de två är järngänget i hönsgården. De har fostrat de övriga, de som inte lydde fick sig ett rejält tjuvnyp. Kära nån så det gick till i början, fjädrar flög och det peps hej vilt.

Nej, så farligt var det inte, men de nya fick passa sig en smula.


   

Turbo Hilda o Diesel Doris



  Så här ser de stackarna ut som kommer att hamna på matbordet....usch, lite hemskt är det. Jag kan inte ta ögonkontakt med de dödsdömda längre. Kände deras frågande blickar när jag tog bilder på Glenn, Tweedy, Bella, Gabbi och Rose-Marie.....


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards