Alla inlägg under augusti 2012

Av anna - 20 augusti 2012 20:59

Jomen!


  

- 29 grader i pölen -


En dag till med värme värdig ett sommarparadis, jag tackar jag.

Det gör jag. Absolut - speciellt när svetten droppade från min panna, när min kläder genomblöta klistrade mot kroppen och när jag likt en fisk på land kippade efter andan.


Efter att ha putsat oss genom ett gäng fönster i Skurups kommuns varmaste rum - lade vi oss platta på golvet.....

Måste sett helt galet ut! Vi låg precis framför vars ett jättefönster, typ som vi båda svimmat, rakt baklänges, med städkärran mellan oss. Svalt golv, det är grejor det.


D kom förbi rummet, stannade och frågar lite försiktigt "-hmmm, putsar ni fönster?"

"-Jajamänsan!" Svarade vi glatt och rullade över på magen för en prat-paus med grabben.

Han höll sig dock på armstödet till en soffa, han längtade inte efter att umgås på golvet......och han borde ändå ha viss vana, har småbarn.


......börjar fundera på om jag på något mystiskt sätt blivit städerska (oj, förlåt! Det får man kanske inte säga? Dammtuss-tekniker?)


     



Ägg, små-tomater, gurkor, potatis, plommon (vi glömde våra ärtor, de dog)

Tror jag skulle kunna utfodra ett mindre kompani.

Det är mycket "grönt" nu.


  


Av anna - 19 augusti 2012 18:39

   


Här har vi legat mesta tiden av dagen.


Även om vattnet var varmt så svalkade det.


Gamla tant jycken som är en simmare av olympiska mått erbjöd vi en simtur i pölen.

Icke i sitt liv att hon ville i den baljan! Ska hon bada så ska det vara på riktigt.

I havet, allt annat suger stortå enligt denna något åldrande dam.

Skit i det då, sa vi.......

...och hämtade vattenslangen.

För nu skulle hon svalka av sig, kosta vad det kosta vill!


Soldaten började bevattningen lite nätt över hennes rygg, satan i gatan vad en äldre dam kan springa!

Hon for som fjäril över gräsmattan och in bakom buskarna, att hela hon syntes var det inte så noga med.

Hon såg ju inte oss! Tryckte huvudet mot stammen = ser inte, alltså ser dom inte mig!

Visst baby.


Hon slapp att bli vattnad igen.


Hennes torkbesvär av pälsen förevigade jag, själva vattningen hann ju inte en människa med att ta bild på.


   


Efter "duschen" såg hon så här glad ut :


 

("- ska bita dig i benet och kissa i dina skor! Släpp in mig kärring!")



Själv blev jag så uppiggad av jakten att jag tog mig en tur i gungan, att jag först satte den stora bakdelen lite för långt bak och trillade på stjärten kan vi tala tyst om. Tycker jag. Tack för ordet.


     


  

Av anna - 19 augusti 2012 17:55

Eftersom jag totalvägrade Malmöfestivalen förra året så tog vi oss en runda i kalabaliken......

igår, på förmiddagen = smart drag!


Det var innan det blev för varmt, det var innan "alla" kom in till stan, det fanns plats att kika i de spännande stånden, inte vart det försäkringskassan-långa köer till maten och lediga sittplatser!


Var ju tvungen att intaga mina favoriter (eftersom förra året utgick) visserligen i fel ordning - började med gotter och avslutade med mat.....jaja, det går det med!


Absoluta favoriter : churros med massor choklad sedan wokad älg med lingondressing!!

Åhhhhh - jag dreglar bara jag tänker på det.

Parentes: hörde att churros med choklad äts som frukost i Spanien!? Låter sådär bra.....


   


Soldaten hade inte tidigare hedrat festivalen så han hängde med, Daddy och The Sis hämtade vi upp på vägen.

Det blev min lilla Ärta som ta oss alla in i stadens äventyr.

Soldaten, The Sis och Daddy totalvägrade ta med sina lyxbilar - så en annan fick ställa upp, sådan tur att jag

inte har en dyr fin sak att kuska runt i.

(de skyllde på att min pyttebil är lättare att parkera i röran, än deras monster. My ass.)


Kungen på Stortorget hade fått kläder, likaså hade trafikskyltar och andra vägvisare för stadens invånare blivit påpälsade.


Himla käckt!

Skulle kanske sätta sig och sticka några raggsockor till de vattenspridande männen på Triangeln, en staty/fontän - inte riktiga män! ....jösses.


   


usla bilder, men jag är ju så löjligt förtjust i min mobilkamera.

Så e det.


     


Heja mobilbilder!


Sedan for vi hem och badade.


  




Av anna - 19 augusti 2012 16:18

Vi tar väl och är med i fina tävlingen som bloggen "Annes vita rum"

har i sammarbete tillsammans med "Louise interiör"?


Klart!


Titta en sådan fin timer i retro stil, magnet på baksidan!

Inte nog med det, en söt kökshanduk medföljer vinsten.


 


Till Annes vita rum och tävlingen kommer Du till HÄR! <-----


OBS! Vinnaren koras imorgon!!


  

Av anna - 19 augusti 2012 15:55

Vilken söndag!


  


28 grader i vattnet

34 grader i skuggan

44 grader i solen


Här i södra delen av vårt land har vi hängt halvnakna i skuggan, svalkat oss i vattnet, fikat under parasollen,

tittat på våra vackra husdjur som legat utslagna i skuggan och bara varit.


Underbart med en sommardag så här i sommarens slutspurt.

Jag tackar och niger för vädergudarna.


"sommaren varade i en sekund

och jag kommer ihåg varje stund"


 


  

Av anna - 18 augusti 2012 21:09

Givetvis måste jag vara med i den här fina utlottningen!


 


Jag deltar i utlottningen om ett presentkort värt 200 kr hos Love and be proud hos tant Ulrika.

 

Klicka dig dit och var med Du också!

 

Plockar jag in presentkortet vill jag ha det här fina armbandet:

 

 

 

  


Av anna - 17 augusti 2012 20:49

Med gummistövlar på fötterna och med bandit-scarfs över

näsa och mun stod jag i hönspoop:et.

 

Dammet rök och fjädrar flög, hönan Hilda hängde mig i kjolen,

tuppen gol och solen sken.

 

Precis DÅ kände jag hur fantastiskt bra jag har det!


 


  



Av anna - 16 augusti 2012 18:41

På Ö&B säljs det finfina skrivblock,

både med ränder och med rutor för en 5:a styck!


Me lajki!


 


  



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards