Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Julafton

Av anna - 17 december 2011 13:22

 - tjoho! ......typ.


För första gången i mitt liv upplever jag stress en julafton....nu förstår jag vad "alla" andra orerar om när det är jul. Penga-stress, julklappsstress, alla barns rasande höga förväntningar. Herre Jösses.


Maten är det som tur är Soldaten som ska sköta. Med lite assistans av mig. F-n inte lätt, är det något som saknas fräser karlen som en tekittel, och jag får känslan av det är mitt fel?!


Skrubbat toaletter och sopat golv och tvättar ungarnas kläder och lite annat smått har jag pysslat med så svetten rinner. Märkligt är det - städar just Där, vänder mig om, och rörigt igen?! Vad händer? Plocka, plocka, lägga undan i evighet - Amen.

Oj då, där har det hamnat en ask med färgpennor, städade jag inte undan dom nyss??


Fläskesteken står i ugnen, gröten puttrar på spisen, potatisarna skalade.

Kvar: koka potatisar, fixa till sockerpotatisen, rödkålen, sås av skyn....o lite till.


Eftersom det är dansk julemat vi kör på är det inget krav på julmust, glögg eller Alladinask.

Så det blir vatten, öl eller saft till maten.


Den 24:e ska vi dock ha julmust, glögg och pepparkakor! För det tar min Moder med sig! Tack för snälla föräldrar som ställer upp, även när jag gått och hittat karl och tre små julgrisar!


 God Jul  


Ja jösses, återkommer med rapport senare...om jag orkar :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards