Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Besök hos medium

Av anna - 15 december 2011 12:15

Sitter här och bläddrar runt bland olika bloggar, vansinnigt kul och lite spännande att se vad andra skriver om. Och vad de gör för pyssel! Vilka fantastiska smycken (och annat) jag hittar här. Vill ha!! Hade det funnits utrymme för våldsamt slöseri så hade jag shoppat loss. Lätt.

Hittar även mer ledsamma bloggar, hur besvärligt livet kan vara....hur orättvist det kan kännas. De som berör mig mest är de skrivna av unga...hur deras liv har gestaltar sig. Hur de ser framtiden. Vad de har varit med i sina korta liv. Skulle vilja göra något, med vad? Känner mig nästan lite skamsen över min egen barndom...roliga semestrar, långa sommarlov, mamma hemma, julklappar i överflöd - inga större trauman eller olyckliga händelser.

Givetvis var vi också ovänner och bråkade så det skallrade i fönsterna. Men det gick fort över.


 

Jag, Daddy och The Sis.

1979


Något slott i fina Sverige.

Modern höll sig helst bakom kameran :-) precis som jag själv gör nu för tiden, undrar om kameraskräck går i arv...


Katten Vanessa ligger här bredvid mig på bordet och sparkar på min hand - hur dum får jag bli?! Pilla på datorn istället för på henne?! Tänker kattskrället.


Igår var det den 14 december!


Och vad skulle hända då?!

Precis!

Vi var hos ett medium, människan var oerhört trevlig, rekommenderas varmt!


Vi var fem fnissiga brudar i en bil, lite trångt i baksätet, men artig som jag är arbetade jag intensivt på att hålla in mina kroppsliga girlanger ;-) en av tjejerna hade jag inte träffat förut, och det där trevliga hände : kändes som jag känt henne hur länge som helst! Jag älskar den känslan! Vi pratade nästan i mun på varandra   


Med GPS:en i näven körde vi ut i regniga Skåne. Givetvis hamnade vi fel....skräp med GPS:er!! I fel samhälle till och med, haha. Men det löste sig, är inte riktigt säker på hur men fram kom vi och bara 10 minuter för sent. Kan det varit en högre makt som hjälpte oss? Varför inte.

Mediet - rätt ord? - visade sig vara en ytterst trevlig kvinna. Hon klämde några svordomar och tog en cigarett - me lajki.

Och, hon hade dukat fram goda smörgåsar, kaffe och choklad. Ytterst gästvänligt.


Själv hade jag turen att få TVÅ besökare, tackar för det.

Mediet, sa att besökaren var till mig, och började beskriva utseende och personlighet. Lite fnissig blev hon allt när farfar (som det var) envisades med att visa sig själv som yngre - och med mycket och mörkt hår....hehe.

Det kändes helt galet att höra någon, som inte känner mig eller farfar, berätta så ingående om utseende och annat...


Vad farfar ville säga:

Han brukade vara här hemma hos oss, berättade lite hur det såg ut!

Menade att det var dax att ta tag i målning, tapetsering och att fixa klart allt smått som bara ligger. Och det har han jäkligt rätt i, jo jo men. (han var målare o allmänt händig)

Han sa oxå att det var ett bra hus, med glädje i! Och att de var tre stycken som hälsade på, och inga andra andar fanns i huset, fast det "visste" jag innan.

Han tyckte även om mina kläder jag hade på mig :-) men tyckte jag skulle ha något litet med färg! Rött, rosa, cerise. Antingen som sjal, scarfs eller band i håret.

Så idag hade jag mina rosa scarfs när vi var ute.

Musik! Han hade återupptäckt musiken! Och det var han otroligt glad för, och rekommenderade mig att röra mig till musik.

Dans eller träning, det gör gott.

Med tanke på alla timmar jag lagt på dansgolv och träning i yngre dagar - så borde jag kunna locka fram den där glädjen att skutta runt...tycker jag.

Kommer inte riktigt ihåg allt som sades...

Roligt var, att efter mediet tackat farfar och skulle fortsätta med nästa tjej, då kommer farfar tillbaka :-)

Bärandes på ett gammalt gökur!

Mediet "-har du ett gökur?"

Jag "- nääää, men vi letar efter ett...."

Farfar hälsade att vi skulle komma att hitta det vi söker!

(vad Soldaten söker, egentligen)


Mediet gick vidare och talade till de andra, så var det då bara en kvar att komma med hälsning till. Hon började berätta om besökaren, utseende, personlighet mm

Jag lyssnar inte så noga, men så börjar det pirra kroppen på ett konstigt sätt! Jag lyssnar....men! Det är ju min farmor!! Så jag säger det. Mediet tittar på mig och säger att det brukar bara komma en åt gången. Men farmor var fräck hon, och ställde sig vid sidan av den sista tjejen vid bordet, hihi.

Farmor hade inte så mycket att säga, tyckte dock att farfar gott kunde frågat om hon ville med...   


Farmors meddelande:

Det skulle inte skada om jag tog och pustade silvret (bestick)....om jag nu har fina saker så ska det glänsa! Annars var det ju ingen vits med att duka fint!!

Sedan var det ju den där toaletten...ganska räligt att ha kattpottan där vi människor också gick på toa. Inte nog med att det var grus på golvet - det luktade ILLA oxå!!

Farmors förslag var att gömma undan pottskrället, men vart?!

Det måste ju vara någonstans där katterna kan nå den. Utan att behöva gå byn runt.



 

Huset fullt, alla samlade och på lördag leker vi julafton!


klart-slut

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards