Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Elvis i köket?

Av anna - 10 december 2011 14:39

Jodå, tog mig ut i blåsten, ner till byn och affären.

Det blåser mindre idag, skönt.

Sisådär lagom kallt, fast...jag är ju känd som enormt varmblodig (eller ständiga käringa-köror) så en smula kallare hade varit trevligt!


Hade en diger inköpslista med mig, eftersom jag varken är stark eller har fyra armar tog jag vagnen med mig. Helt fantastiskt lätt-körd. Det känns mindre tantigt att handla med vagn än med dra-maten kärra....även om The Sis har uttalat en negativ inställning till vagn-användandet.


 

Oj, ser ut som en dockvagn! Kanske inte så bra vinkel, uppe från trappen  


 

Ser du!

  

Det var länge sedan jag såg min skugga, trodde den hade rymt....Peter Pan-varning.


Gud vad bra att man kan shoppa julklappar ifrån soffan! Med tanke på årets något ansträngda jul-ekonomi så är klapparna nerdragna till ett minimum. Löst det ganska bra, har några till att hitta "just det där" till.... Älskar att gå på stan och titta på julskyltning!

MEN: Inte En Enda Gång har jag gjort det i år :-( Konstigt, hoppas jag hinner med en liten sväng innan julen är över....marknad skulle jag väldigt gärna gå på. Vandra runt bland andra glada människor, dricka glögg och titta i marknadsstånden. Givetvis ska det snöa.


Nåja, det går bra att dricka glögg här hemma oxå. Lite värre med marknadsstånd...kan förstås ta och öppna "skräpgarderoben" och fynda något? Eller döda något - huuuu, jag har blivit av med en fet-ing till spindel i närheten av den garderoben... Fy, stor som en mus! Morrade och visade tänderna - lovar!


Är det någon där ute som har bra julklappstips - till xtra klapp, utöver "Huvudklappen"?

Till följande människor : En styck Moder, en styck Daddy och en Yster Syster.

Den käre Soldaten blir utan i år, men det går inte nöd på honom för det! Vet minst tre andra som kommer med klapp till honom. För den delen fyller han år i mars, och då ska det Finansiella säkert blivit som "vanligt" igen.

.....för den delen så har han ju turen att få vara med mig. Som pussas och städar med samma energi  


Angående Disktrasor


Den här idén med kändisar på disktrasor, är det verkligen något världen behöver?

Jag själv känner ett visst motstånd att torka diskbänken med Elvis eller torka av spisen med Marilyn...

När Vickan och Danne gängade sig kom det även ut just disktrasor med deras bröllops bild?!

Hyser inget större agg mot kungahuset.

I vilket fall som helst, torka kladd med någons bröllopsbild, är inte det lite respektlöst?


Imorgon söndag


Mot all förmodan ska jag ha lite lunchgäster!

Måste visa upp mitt nya hem här på landet.

Synd att det är vintergrått ute, det gör sig bättre i strålande sommarsol och plask från poolen.

Nu får gästerna snubbla in över pinnar och grenar istället, kan bli trevligt det med.

Med glad hund hoppande omkring sig. Jycken här är väldigt artig och hälsar intensivt på besökare.

En varning; undvik närmre kontakt med jyckens andedräkt!

Länge sedan jag träffade vännen M och gubben henne,

 

numera har dom En Extra Familjemedlem, en liten Älva. 

Minsann om jag inte tog mig in i gamla skrubben, rotade runt, svor och bar mig åt.

Gick segrande ur striden, nu finns det skötbord på toa till deras nyaste medlem.

Åtminstone sådan där "madrass" som ungarna läggs på, mjuk med små kanter (är inte så hemma i baby-världen)

Insvept i ren och mjuk handduk, med tanke på att den där madrassen spenderat en viss tid i skrubben.

(skrubben är inne i huset alltså, inte ute i nån lada eller så)

Jag är snäll, jag.

Jodå.


  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards