Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Panik i rummet.

Av anna - 14 januari 2015 13:00

Jag läser Pernilla Wahlgrens blogg.

  

Jag gillar henne, åtminstone såhär genom bloggen, låtmässigt kan jag på rak arm endast komma på "piccadilly circus".

Hur jag hamnade (i hennes liv höll jag på att skriva) på hennes blogg kommer jag inte ihåg.

Men tur var det.


Till saken, för några dagar sedan beskrev hon hur de har ett gäng "panikrum" hemma.

Inte sådana där att gömma sig i för kidnappare/våldtäktsmän och annat löst folk, gud nej.

Utan rum (normala människor har säkert garderober...) som det har östs in grejer av olika slag.


Ni vet; gamla stolar, fågelburar, resväskor, julprylar och annat som är bra att ha - någonstans!

Så undrade PW då om det finns fler som har panikrum, själv nickade jag glatt igenkännande samtidigt som jag rös lätt av tanken på röran som befinner sig i dessa rum.


Yes Sir, jag har mer än ett sådant.

Om vi nu undantar ytorna som vi använder, även de kan ibland misstagas för ren panik, så är det två stycken.

  


Ett litet fjuttigt ett, som mannen i huset envisas med att kalla för "kontoret".........

Låt mig småle elakt!

Ett dammigt krypin med allehanda okända prylar spridda över golv, hylla och skrivbord.

 Gamla övergivna tekniska prylar, pappersarbeten från förra århundradet, Snart fröken Tonårings övergivna leksaker, tidningar samt allt det där jag benämner som okänt.


Sist (men f-n inte minst) har vi då det så kallade hobbyrummet - hur tjusigt och fläskigt låter inte det då?!

Storleksmässigt säkert som en normal trea i stan.

Där bör stå ett elegant biljardbord och andra maskiner som uppskattas av män (jaja, och en del kvinnofolk då´rå!)

Vad det bör finnas och vad det i verkligheten innehåller är två helt skilda ting.


Den envise mannen vidhåller att det förvandlats till ett tillhåll för allehanda kartonger och skumma tomtar.

Jag har faktiskt ett system i röran!

Och jag gillar mina tomtar - i brist på loft får de dansa i hobbyrummet till julen kommer igen.

Typ.

(mitt favoritord! Om det inte framgått sedan tidigare)


Att klara sig hel genom hobby/skräprummet :

rejäla skor är bra, kyligt på golvet


extralampa kan vara bra, taklampan är under all kritik


öppna dörren och stig in, enklast att bara stirra rakt fram och gå, för då hamnar du i garaget


om du tar till vänster vid den gamla tvättmaskinen hittar du ovannämnda tomtar och julprylar

och lite annat i möbelväg: stolar, soffa, tvbänk mm


klättra över den nerskruvade fin-garderoben, de två bilbarnstolarna samt forcera min cykel så hamnar du på motsatt sida av rummet. Här finns det mest loppisprylar/ge-bort-till-välgörenhet/kasta bort.


Ähhhh, jag stannar här, orka snacka hur länge som helst om ett sk panikrum!

  


Här kan du läsa om PW:s rum <------


/ anna (inte i panik)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards