Alla inlägg under januari 2014

Av anna - 6 januari 2014 22:39

......känns på sin plats.

*ylar lite lagom*


Tror det var i lördags vi trängde ihop oss i Demonen för en tur genom Skånes landskap, solen strålade, småfåglar förde liv i buskarna och stora delar av åkrarna lyste vackert klargröna.

(bara en smula förvirrad, är det inte typ, januari?)


The Sis, Balla Balder samt Röjar Ronja flyttade till nytt hem i slutat av förra året.

Alltså för några dagar sedan.

Nu skulle det inspekteras.


Vägen dit var en djurisk upplevelse, det skuttade omkring djur precis överallt.

Några vildsvin bökade i sörjan av en åker, de är förfärliga på att sabba mark.

En get stod så fint med sina tjusiga horn i en inhägnad och gnagde på något,

förhoppningsvis något ätbart och inte en gammal plåtburk.

Ett gäng smäckra rådjur stod stilla i en glänta med viftande nosar.

Sist men inte minst konstigt : ett gäng höns flankerade av en tupp i vägrenen vid landsväg.


Väl framme, efter irrfärd över snirklande vägar och många "e vi där än?", så såg vi då Huset!

Det var sig likt, enligt hemnets foton, alltid en bra början!

Hade det nu varit sommar skulle den icke välskötta trädgården sprudlat av liv, så var inte fallet just nu.

Ett stort, rejält träd hade lämnat in under senaste stormen, sorgligt att se.


Insidan : absolut sig lik efter ovan nämnda foton, givetvis något mindre i verkligheten.

Så rart! Gulligt och mysigt! Ett fantastiskt litet hus, hit tänker jag komma fler gånger.

Ovanvåningen är inte renoverad och där var det spännande så det förslog.

Spännande små dörrar lite varstans, skrubbar och skåp.....med grejor kvar i!

Uj, uj, min upptäcksiver väcktes med en trumpetfanfar, och The Sis hade gjort fynd.


Undersidan : var inte sämre!

En riktigt gammal källare med tusen spindelnät och miljoner prylar!

Åhhhh, om jag finge rota genom allt!

Inte bara för att göra den stora upptäckten, utan också för att organisera all röra!!

Jag älskar att lägga i ordning prylar, papper, what ever - och att städa!

En sådan där källare som bara fortsätter, en dörr här och en annan dörr där, dagsljus som silar in

genom små kantstöta dammiga fönster.


Stort plus :

Två rangliga byggnader proppfulla med allt som du kan tänka dig!!

Maskiner, skåp, stolar, verktyg, brädor, flaskor med glögg (?) gamla lås - precis ALLT!

Precis som med källaren har jag trevliga fantasier angående dessa byggnader.

........synd att inget av det är mitt......


  


Klart godkänt är mitt betyg.


  



Av anna - 5 januari 2014 16:21

Året som gått, ska det visst skivas om.

I vareviga tidning, i många radio och tv-program och i bloggar.

Egentligen tänkte jag skita i det, att skriva om det, alltså.


Jag och Nytt Års Firande......det var länge sedan jag tyckte det var något att fira.

Helt ärligt, är vi inte alla ruskigt vana vid att datum ändras?

Är det något att fira?

Att bli äldre?

Att döden närmar sig?

Att jorden närmar sig sin kokpunkt?

(och att jag är intill döden den mest osociala varelse du kan tänka dig)


  


Bitter? Jag? Kan jag inte tänka mig.

Rädd och konstig, det kan jag tänka mig.

"Ju lyckligare du är, ju närmre olyckan kommer"

Sådan är jag.

Jag tar det.


Faktiskt har det hänt bra saker för mig också förra året.

Det ju bara det där att ju bättre det går.......närmre kommer Det Andra.....


Lycka till med 2014!



  



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards