Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Tomten kommer!

Av anna - 8 december 2013 13:17

Och nu försvinner snön.
Det regnar och plaskar bort.
Det var fint så länge det varade.

Sitter på arbetsplatsen med fyra glada musiker. Vi väntar på att klockan ska bli två och Julfesten ska starta. Tomten kommer (med båt?) och ska tvinga ungstackarna att kuta runt granen. Dock blir de mutade med godispåse.

Hela bilen full med lussekatter hade jag i förniddags, det luktade julafton i hela bilen.

Det är mycket att tänka på vid sådana här tillställningar : glutenallergiker, mjölkallergiker, laktosintoleranta och jag vet inte allt. Vi löser det med. Ordning på torpet, så att säga.

Hoppas det inte kommer fler än vi har katter till....eller fler än det är dukat till. Då får de knö ihop sig. "Hjärterum och stjärterum" tänker jag stå på ett bord och hojta. Blir säkert populärt....kanske en återkommande andra advent grej?

En mobilbild, innan anstormningen av fikasugna församlingsbor :-)

/ anna

Ps hjälp! Fick reda på att det är ca 142 personer, jag har plats för 114...."hoppas" några kilar hem istället :-(

 
 
jag är inte du i huvudet

jag är inte du i huvudet

9 december 2013 11:25


Missa inte dagens lucka i julkalendern som innehåller en snygg ljusstake från Mysvrån design
Tror du skulle gilla den:)
http://www.domkallarmighannes.com/2013/12/julkalender-lucka-9.html

http://domkallarmighannes.com

 
På Selmas gata

På Selmas gata

10 december 2013 10:32

Oh hjälp vad folk!:) Hoppas det gick bra! Jag älskade också Julpussar och stjärnsmällar när det gick, men har inte sett det sen dess- vill inte förstöra mina minnen:) Men nu kanske jag får kika ändå...

Jag ville påminna om att paketen bör skickas omkring nu för att vara framme på fredag: http://selmasgata.blogspot.se/2013/12/julswap-2013-dags-att-leverera.html
Ha en fin tisdag! Kram/tanja

http://selmasgata.blogspot.se

anna

10 december 2013 19:02

Paketet är sänt :-)
Hoppas mottagaren blir nöjd!!
Ser fram emot att få en lite klapp i brevlådan :-)

Se den! Kalendern är PRECIS lika bra nu som då....det är inte ofta det sker! Jag har några avsnitt kvar, men sparar å det lite :-)

/ anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards