Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Den är tillbaka!

Av anna - 6 december 2013 18:57

Strömmen!

I natt någon gång försvann elen och den återkom NU!

Klockan sju på kvällen.


En hård dag som (förhoppningsvis) avslutas i tv-soffan samt med tända juleljus.

Dagen har spenderats i sällskap av levande ljus och ingen varm mat.


Först var det galet irriterande att inte ha internet, tv, obegränsat med vatten och bra täckning på mobilen.

Inte för jag vet varför men i samma sekund som strömmen kom tillbaka började mobilen sköta sig normalt igen.

Meeen, efter en tag så blev det riktigt mysigt (säger jag nu, ja!) satt och pysslade i köket i ljusens sken.

Eftersom datorn var full-laddad slängde jag in en dvd med en gammal julkalender och riktigt myste loss!

"Stjärnsmällar & julpussar" - precis lika bra som jag kom ihåg den!! Wow! Hur ofta sker sådant?!


Det var tänkt jag skulle vara ledig från arbetsplatsen på måndag, men jag tog den ledigheten idag.

Över precis hela infarten låg resterna av vårt plommonträd, första halvan föll i förra stormen.

Jag känner mig inte så perfekt som bilförare att jag ville ge mig ut på landsvägarna i den vinden.

Bra val att stanna hemma insåg jag när snön började virvla runt.


De sorgliga resterna av plommonträdet sågades ned och vi drog iväg med eländet, bonden som - 20 meter -

bredvid trädet, höll på med sin traktor ville inte hjälpa till. Undrar varför han alltid ser på oss med ondska i blicken.........fast jag har, efter intensivt arbete, fått gubben att vinka till mig.

Undrar om han har drömmar att köra över vårt hus och göra marken till åker?

Kanske.


     


och två tråkigheter till :


   



Nu ska bara den där Sven-Bodil hålla sig lugn så inte bron stänger igen.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards