Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Julswap del II

Av anna - 22 november 2013 22:16

Spännande, spännande!

Jag har blivit tilldelad min bloggare som jag ska ordna julklapp till!

Tyvärr kan jag inte avslöja vem det är, men jag är inne och luskar på hennes blogg.

Både spännande och en smula skrämmande! Jag vill så hemskt gärna "få till" klappen, så den blir uppskattad!


          


För att hjälpa sin Tomte ska vi som är med i swapen svara på en del frågor, så här kör vi :


Vilka två färger inreder du helst med : här får svaret bli fler än två! Jag är barnsligt förtjust i pastellfärger, lite dimmiga färger, men också mustiga jordiga färger! Som härligt chokladbrunt och mossgrönt. 


Vilken färg gillar du inte alls : orange, cerise och ilsket skrikiga färger.


Ett måste bland julpyntet : adventsljusen i fönsterna!


En inredningspryl som absolut inte kommer in i huset : uppstoppade djur!! (om nu det räknas som inredning....)


Läser du regelbundet någon inredningstidning och i så fall vilken : nej det gör jag inte. Men skulle gärna göra det! Gärna "Lantliv" och "hus & hem".


Skandinaviskt minimalistisk eller överdådig amerikansk jul : eftersom jag är svensk säger jag "lagom" *fnissar* Något mitt i mellan gör min jul perfekt.


Hus på landet eller våning i stan : som jag har det nu! Hus på landet!


Loppis eller lyx : absolut loppis! Och inte bara för det är fint med äldre/vintage grejer, det där sop-berget skrämmer mig och slit och släng-grejen gör mig galen.


Hur pryder du din julgran om du får välja själv : massor med fina kulor, i matchande färgskala. Silver och ljust isblåa färger är väldigt vackert! Dock händer det att jag brakar på med en julgran som fullkomligt skriker att Röd är Julens Färg.


Vad gör du helst en ledig dag då jag är hemma : städar (ja, jag tycker om det!) klappar katterna, tjatar på valpen, läser, myser i soffan med både tv och dator.


Samlar du på något : nix, inte nu längre. Tidigare samlade jag på "Gnomes", de där fina nissarna - givetvis stod de framme året om. Jag är förtjust i handväskor och smycken och söta inredningsprylar. Vilken svår fråga!! Låter inte klokt att säga att jag samlar på fina burkar till köket, t ex. Eller det gör det kanske inte? (ber om ursäkt över min förvirring, haft feber och legat halva dagen. Skönt att ha något att skylla på :-)


Vilken butik besöker du helst, Lagerhaus eller Artilleriet : då svarar jag Lagerhaus, eftersom jag inte vet vad Artilleriet är för en butik. Men Lagerhaus är helt okey! Hittat fina presenter och liknande där.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Här sitter jag i ensamheten (mänskligt räknat) och svarar på frågor samtidigt som "Defiance" på tv, sista avsnittet för säsongen. Det ser inte ljust ut. De dör som flugor för tillfället. Åh hå ja ja ja.


Piggnat till en smula efter ha legat däckad sedan förmiddags (jag hatar min kropp) men är tacksam att är helg så jag inte behöver missa arbete. Vilken flitig liten arbetsmyra jag blivit, va?!


Valpen har precis gnagt på soffan, släppt en bajs på golvet, en katt kräktes och en katt bajsade - på pottan - så det luktar ut i vardagsrummet. En helt vanlig fredagskväll = en dålig mig, en glömsk valp, en hetsätande katt samt en katt med sur avföring. Inte konstigt att Soldaten ibland vill arbeta sent på kvällarna.....


Om en timme blir det lördag, då hoppas jag att jag är bättre, eftersom jag vill gå på en loppis i Ystad + att vi måste köpa hem strö och mat till hönsen.


Och kika på julklappar!

Min lista på de som jag gärna vill ge en liten julklapp är som tur är inte så lång.

Det är föräldrarna, systern, två fina brevvänner och två snyggingar på arbetsplatsen = 7 st.

Soldaten har sina föräldrar och de tre små, på sin lista.

Soldaten och jag har nog aldrig gett varandra presenter eller julklappar.......hade jag haft råd hade han dock fått en och annan upplevelse i gåva av mig.


I år har jag redan fått min julklapp av Soldatens föräldrar!

Ett monster fick jag, eftersom jag eldade upp Soldatens gamla......en dammsugare alltså!


 


  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards