Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Mörker, sömntutor o lökpulver.

Av anna - 4 november 2013 20:25

November har börjat med regn och blåst, inte så kallt som jag tycker det borde vara..... Ännu är det inga större förändringar på klädfronten sedan i somras. Jaja, oftare gummistövlar och lite då och då strumpbyxor till kjolen, men i stort, liksom.


Det är då tusan vad det blir mörkt snabbt om kvällarna! När mörkret faller vill jag gå och lägga mig. Så lagom käckt när klockan är fem..... Hönsen! De har det fint, precis som jag blir de sömniga när mörkret kommer; och de går och minsann och lägger sig. De skiter i vad klockan är.

I morse var det till och med svårt att väcka äggläggarna! Klockan var 7.15 när jag (i ösande regn) öppnade luckan för dem = inte ett knäpp!? Helt tyst. Skumt, precis när jag var på väg att slita upp dörren för att finna dem alla döda och lemlästade av galen rabies råtta - dunsar det till och Glenn kommer ut. Hurra, de lever! Rose-Marie och Bella kommer strax efter......övriga invånare i hönsgården blev kvar på sov-pinnen. Latmaskar! Klipp er och skaffa er ett jobb!


Valpen ska vi inte tala om, eller, jo det ska vi!

Han är inte pigg på morgnarna....rena sjusovaren.

När klockan ringer rör han sig inte, andra ringningen kommer han ålande upp till mig.

Sedan får jag locka på odjuret för att få honom ut ur rummet, nedför trappan är också en smula kämpigt. Han ser på mig som om jag vore tokig..... Dock får han fart i de ludna benen när jag öppnar ytterdörren.

Regnar det = stannar på trappen och bara tittar på eländet. Det är lite fånigt att behöva övertala sin jycke att gå ut och morgon-kissa. Tillslut springer han ut, snabb-kissar och in igen.

Jag trodde jyckar gillade vara ute.


Och Dracula då?

Jodå, han knackade på för en stund sedan. På köksfönstret.

Hunden började skälla och ha sig när det knackade.....vi går ut i köket, då ser jag inget.

Öppnar köksdörren ut, valpen ville inte gå ut! Lite läskigt.

Men så finner han sitt hund-mod och stormar ut, själv kikar jag lite mer försiktigt och ser en fladdermus som dunkar mot fönstret!? Sedan vänder den mot mig! Kastar igen dörren, fy attan för att få in den i huset....

Det var faktiskt lite räligt. Och ingen vitlök har jag hemma. Jag har lökpulver.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards