Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

En sådan dag idag.

Av anna - 23 oktober 2013 17:03

En sådan där dag som börjar så glädjande med att ajfånen drattar i golvet.

På toans hårda golv - en centimeter från mattan, och spräcker hela glaset.

Som spindelnät sträcker sig det trasiga ut över skärmen.

Högst upp, lite till höger smular sig glaset ett aning.

Inte speciellt bra att lägga örat mot.


På arbetsplatsen har det lyckats köra ihop sig, rejält.

Ja kära nån som det kan bli när ett gäng människor lite okontrollerat bokar in möten, kalas och grupper.

Det mesta löser sig med lite "på en höft" och "städa på ytan" samt - viktigast - med ett leende och glada tankar.


Dagens exempel

Kl nio möte, med frukost till ca 14 personer

Det var bara det att igår kväll var där en grupp och smulade ned i det rummet, alltså städa och duka ut först.

Sedan duka in nytt.

 

Kl ett var det födelsekalas för de som fyllt 70, 80, 90 och 100 år + anhörig. De blev ca 75 stycken. Det var bara det att igår kväll var det möte + film/popcorn-kväll. Givetvis hade vi matat dem också med smörgåsar och kaffe.

Alltså; duka undan och städa.

 

 

Sedan duka in till kalaset.

Kalas är ju lite mer speciellt än möten och grupper = dukar, ljus och rosor på borden

(jag hatar bära omkring extra-bord!)

Förresten! Efter nio-mötet hade vi tänkt snabb-städa av det rummet inför kvällens träff där......men då kom någon på att de behövde ha ett möte till. Just då. Just där. Utan någon förvarning.

Det löste sig det med. Blev dukat inför kvällen, men städningen......håller vi lite tyst om.


Såklart blev både entrén och toaletterna fixade. Av oss. För vi är snabba som blixten.

Även om det ilar i benen, hjärtat slår och pannan är något svettig.

Raster? Joooo, något lite tog vi. Typ.


 


Dock får kalas-disken stå till morgondagen, någon jävla ordning får det vara på roligheterna.

Faaaast........stackars I som arbetar längre dagar än mig får väl ta och snabb-sopa efter kalas-eländet, det ska ju vara kör-övning (kör som att sjunga! Inte som med bil!) - med kaffe och kaka, där ikväll.


En annan lustig sak var att när alla satt sig till bords och lyssnade på den käcka musiken som ett live-band spelade (vad var det nu gubbarna hette? Durfånarna, Burfåglarna?) - började vi räkna.......

Och kom - något trötta - på att det saknades 2 tårtor.

Kastade oss i bilen och vrålkörde i 40 km/h ned till kondiset. Det hade tre tårtor kvar. Det är dyrt med tårtor, hoppas de var goda. Jag äter inte sådant (heller) längre.

 

NU : mys i soffan, ska bara ut en sväng och låsa in hönsen.

Soldaten mötte Mickel Räv här utanför igår kväll. En stor ståtlig Mickel, inget skabb där inte.

Jaja, är det inte rådjur eller vildsvin - så är det rävar.

Ombyte förnöjer.

 

  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards