Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Snorungar bör inte köra bil....

Av anna - 5 juli 2013 12:03

.....eftersom det kan gå riktigt illa!

Inbillar mig att det oftast är grabbar som sätter sig i klister OCH riskeras andras liv med sin kassa körning.

Alltså! Egentligen borde en krock vara en obligatorisk upplevelse på bilskolan.

 

Själv blev jag och min lärare påkörda av en lite brutta med mobilen i näven.....hon missade 50-skylten, hon missade rödljuset och hon missade att jag stod still vid detta rödljus...... Tur det var en stor korsning med fler körfält så när hon mulat min bils bakdel for hon iväg rakt fram (med läckande bensin) och jag åt sidan. Som tur var, var där en refug som stoppade oss.....annars hade bilarna som stod där inte blivit glada.


"Skojigaste" i den historien är att, ca fem minuter tidigare hade min lärare sagt " - har jag en elev som kör på någon bakifrån får vederbörande stanna i körskolan i evig tid"

Vår bil blev skjutsad till skroten och jag och läraren fick senare på dagen rejäl träningsvärk i ryggen.

Bilbälten är GULD värda! Vilket tryck som höll mig på plats mot ryggstödet!

Bruttan - som blödde - ville inte prata med oss, när vi kravlat oss ur dragspelsbilen gick vi för att se hur det gick med henne....polisen var hon inte så pigg på heller. Kära nån :-)


Till dagens historia :


Soldaten tog en tur idag för att inköpa en bräda, eller två.

I en av byarna är där en vägbula, heter de så?! Nåja, han saktar ned, flyga över är inte något att rekommendera (kom ihåg!) Bakom sig hade han bil med husvagn, i spegeln ser han en bil närma sig. Fort. Bakifrån.....föraren i den bilen gör det fantastiska valet att köra om husvagns-ekipaget + Soldaten med släp..... Inget möte = det var för väl. När bilen vrålar förbi inser föraren " Shit!! Vägbula! Bromsa! Bromsa!" Och det gör han, bromsar så det skriker, det hjälper inte bilen slår i underredet så det brakar, hela avgas-systemet lossnar och far av och åt sidan.....


Dörren öppnas och ut kliver en liten, liten grabb (jaja, säkert 18, men det var knappt - enligt Soldaten) Han har till och med kepsen bak och fram...... *måste skratta*

Ur baksättet kommer två yngre donnor ut-stapplande.

Snacka om att sabba pappas bil!!

Oh my God!


Soldaten dör av skratt - ja vad då? Ingen är skadad och puckot med nya körkortet har lärt sig en dyr läxa. Utan dödsoffer! Jag hade skrattar, absolut.

Tyvärr stannade inte Soldaten så länge att pappan hann dit, det hade varit kul att se.

Varit min unge = lagt honom över knät och smiskat rumpan samt låtit honom betala eländet han ställt till med + aldrig mer lånat ut bilen - inte på några år åtminstone.




Man bör inte skratt åt andras olyckor, såklart.

Men är personen i fråga så skyldig till olyckan (utan allvarliga personskador)

att det riktigt glänser och smattrar om det = då får man skratta.


Är vi otäcka?

Näääää!



Var försiktiga i trafiken!


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards