Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

I läshörnan del 2

Av anna - 23 januari 2013 15:05

Äntligen!!!


Herregud då!


Inte kommit in på sidan på flera dagar, inkl inte kunnat läsa de bloggar jag följer som ligger här.

Rena chocken för både mej och lilla datorn, jag var till och med inne och började bygga upp en ny blogg!

På en annan sida - då har det gått långt.


Visst skulle jag kunnat skriva av mej utan att det tvunget ska läsas av "hela världen", men det är ju så mycket skojigare med kommentarer och visat intresse för mitt lilla obetydliga liv.


Mot läshörnan:


Även den här gången är det en gammal favorit


"Döden går på museum"

 

av Jan Mårtensson

 

- 77

 

"Johan Kristian Homan - stillsam antikhandlare i Gamla stan i Stockholm som tycker illa om blod men älskar gamla vackra ting, rödvin, god mat och vackra kvinnor - och hans sammanboende Cléo de Merode - vacker, blåmaskad siameskatt som alltid bidrar till att såväl naturliga som övernaturliga mordfall löses - är huvudpersoner i Homan-böckerna. De två är redan klassiska gestalter på den svenska deckarparnassen."

 

Handling:

 

"Under julnatten, då staden sover och snön faller, stjäls riksregalierna från en utställning på Nationalmuseum; Erik XIV:s krona, riksäpplet och spiran. Varför? Johan Kristian Homan försöker besvara den frågan. Men innan han löst gåtan slår döden till och stölden får nya dimensioner"

 

  

 

 

 
 
emma

emma

23 januari 2013 22:34

Hej vilken fin sida du har. Tänkte bara säga att jag har en liten tävling inne på min sida. Där du som pris kan vinna att bli veckans blogg. Reglerna är inte så svåra. Så vad väntar du på kika in på min sida vettja redan nu idag. Så kanske just du har chansen att vinna :)
Emma

http://chokladhallon.blogspot.se/2013/01/veckans-b

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards