Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

I läshörnan del 1

Av anna - 16 januari 2013 10:50

Har sett att andra - bokmalar - ha tips på bra böcker i sina bloggar, så varför inte jag med?!

  • Ibland läser jag hela tiden och ibland läser jag inte en boksida. En periodare helt enkelt.
  • Har slutat med ofoget att läsa flera böcker samtidigt.
  • Har trogna favoriter som läses om och om och om och om igen.
  • Har svårt att släppa in en ny författare i min bokhylla, stränga inträdeskrav.
  • Lånar endast ut böcker till föräldrar och syster. Höga krav på bokens behandling.
  • Kan, tyvärr, känna mig avigt inställd till de som inte upptäckt böckers fantastiska värld.
  • Givetvis är Drömmen att knåpa ihop en alldeles egen barn/ungdomsbok.
  • Mycket förtjust i böcker från 50 och 60-talet. Det var mer ordning och reda på språket och innehållet på den tiden, givetvis med undantag.
  • Har en stor samling ungdomsböcker som jag gärna och med ett belåtet fniss läser om då och då.
  • Önskan om ett eget bibliotek har halvt om halvt slagit in = ett eget privat krypin har jag, men med sneda väggar = dålig plats för hyllor samt 100:a åriga väggar = tål inte att borras i och absolut inte att bära upp böcker. I-lands bekymmer så det ryker om det, jag vet.

Så till boken som i nuläget fångat mina blå närsynta ögon.

Det är en gammal favorit.


"Lord Peters smekmånad"

av Dorothy Sayers

Tryckt -62


"Dorothy Sayers själv är vid det här laget lika djupt och obotligt förälskad i sin lord Peter som den dam hon låtit honom gifta sig med. Följden blir att boken spränger till och med den tjusande elastiska ram den från början fått. Den är en kärleksroman av utsöktaste art, den är ett bländande styvt kriminaldrama - men den har också mot slutet blivit en psykologisk studie av oväntat styrka och stort allvar.

För övrigt är det meningslöst att stapla superlativ, Dorothy Sayers bästa - det räcker"



  


 
 
Emm

Emm

16 januari 2013 19:03

Åhh, jag har verkligen börjat läsa igen. Förr läste jag alltid men det har inte blivit på senare dar. Och det där med skriva en bok är en dröm här med. Håller på när man har tid. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
mohammedi

mohammedi

19 januari 2013 13:50

Tävling! Vinn ett valfritt smycke från den populära affären ,modekungen, tävla nu på min blogg , var gärna med <3 ! http://mohammedis.se

http://mohammedis.se

 
doren

doren

20 januari 2013 16:57

Just nu har vi en TÄVLING på vår blogg var med du också, dessutom tipsar vi hur du gör din blogg större. Kika gärna in och ha en bra söndag!

http://doren.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards