Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Angående bollar.

Av anna - 6 januari 2013 13:08

Det är en mörk - illa dold - fobi jag har......jag är livrädd för bollar.

Tur jag inte är en hund.

Hatar när en boll kommer emot mig, kvittar om det är en tennisboll eller fotboll, de dras alltid mot mitt ansikte.

Jag har faktiskt glasögon! Glasögonormar ska man vara försiktiga med. Faktiskt!


Småskolan: först var det "gymnastik" det stod på schemat och det var superkul! Vi skuttade och hoppade som små grodor över gympagolvet. Iförda sock-i-plast (hette de så?) och gymnastikdräkt liknande baddräkt......skitsöta....min var blå.

Var till och med medlem av Malmöflickorna!


Sedan, hockus pockus, blev det "idrott" istället = WTF??

Min redan väl igångsatta bollskräck gick på högvarv. Vareviga IDROTTS-timme vart det basket, innebandy, brännboll och annat otäckt. Såååå fasansfullt.


Givetvis var (är) jag usel på det och alltid blev jag sist kvar när lagen valdes ut. Är det pedagogiskt av läraren att låta snorungar själv välja lagmedlemmar? Svar NEJ! Rena turen att jag inte blev traumatiserad för resten av livet. Att bli vald sist - även om jag visste att min insats skulle bli obetydlig, var så lagom käckt för självförtroendet. Det kvittade om jag var 9 eller 14 år.


Om jag - mot all förmodan - hamnar bredvid fotbollsspelande människor kan jag ge mig attan på att boll-helvetet far iväg. Mot mej. Givetvis mot huvudet.....hallåååå, glasögon!

Helst vill jag fly undan i en buske, sitta där och ducka som en annan gråsparv.


  



 
 
Beatrice, mamma till skrutten Robin

Beatrice, mamma till skrutten Robin

6 januari 2013 13:49

Haha! Nej du är inte ensam :) Chips är snäppet godare på morgonen tycker jag, fast idag var det några godisar som slank ner ;)

http://blogg.alltforforaldrar.se/mamabeatrice

 
Emm

Emm

7 januari 2013 16:15

Åhh din stackare! Det låter inget vidare. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

The Sis

7 januari 2013 18:51

Moooohhhaaaaaaaaaaaaaaa.......bollbollbollbollbollboll....*smider onda planer*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards