Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Dagen - utan bilder.

Av anna - 31 oktober 2012 20:08

Efter arbetet körde jag ner till byns lilla Ica. Parkerade så fint och öppnade dörren, steg ur Ärtan - och finner att radion fortsätter spela?!

Men.....nycklarna hade jag ju i näven!

Sjukt konstigt.


Tills jag tittar lite närmre på mysteriet och inser att nyckeln sitter visst kvar?!

Av någon skum anledning hade jag stängt motorn och tagit upp husnyckeln ur  v ä s k a n och trott jag var redo att lämna bilen.


Varför vände jag mig till sätet bredvid och tog upp nyckel därifrån istället för plocka ur där man brukar?!


  


Grymt sugen på att fixa julklappar!
Finns det något som är trevligare än att leta/göra presenter? Möjligen att mottaga......hehe.

En del hemmagjorda hamnar under granen i år (dock hemlighåller jag närmre info)

Hade jag nu varit snor-rik hade listan till släkt och vänner sett oerhört annorlunda ut.

Ska vi leka att vi är rika?

Jaaa! Det gör vi!


- Julklappslistan för 2012 -


Till Modern - spabesök + resa med mig (i Sverige)

Till Daddy - spabesök + resa med mig (i Sverige)

The Sis - ny bil och presentkort på tatuering (tar med henne på vår familje-resa)

Soldaten - resa till solen och ett "äventyr",

typ köra fet-snabb bil,

hoppa fallskärm,

flyga skit-snabba planet

iallafall något som normala människor inte vill utsättas för.

Skuggan - fina Barbie prylar och en liten dator + möbler till hennes rum

Mellangrisen - hmmm, han är svår...här behöver jag fundera längre. Men; möbler till rummet.

Kultingen - playmobil med riddare, borg och hela kalaset + en egen speldator + möbler.

Mia-Fia och Lidingö - roadtripp till Ullared med allt betalt.


Typ.


  


Bara lite gnäll - stora och lilla salen på arbetsplatsen var utlånad till 55 fjortonåringar och deras ledare (6,7 stycken) De skulle bland annat äta......idag har jag torkat ketchup från bord, stolar och en duk. Okey, dåligt bordsskick kan de kanske inte rå för (?!) men måste de sitta och leka med värmeljusen så jag fått skrubba ljusstakar med varmt vatten halva dagen? Stearin är sådär roligt.


För extra piff på träffen ritades det penisar på borden - med blyerts......jag tackar innerligt för det valet av penna.

Som grädde på moset lekte en ärthjärna med en boll. Att kicka boll mot köksdörren är superkul......jag som fått lära mig att boll inomhus är förlagt med spö-straff.

Dock hade ungen fått godkänt av ledare att kicka runt med bollen.......

(visste du förresten att fråga föräldrar till dessa framtidshopp om möjliga mat-allergier = är nedvärderande?)


  







 
 
Ingen bild

The Sis

31 oktober 2012 22:06

Du e så rar.....men jag älskar min nuvarande rishög....o den e snart hel för en spottstyver :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards