Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Pms-häxans lördagsrapport.

Av anna - 26 augusti 2012 10:45

Lördagkväll:

 

Vi hade ätit, duschat och klämt ner oss i hög i soffa.

Varför utnyttja alla tre sofforna, när vi kan sitta i

klump i en av dem?

 

Blixtar lös upp hela himlen som såg ut att gå i ljuslila färg.

Vackert - tyckte jag som uppskattar ett åskväder.

Boom och brak, inte jätte nära, men de hördes.

Grisarna virrade fram och tillbaka, de enades om att bli rädda.

 

Stackars dem att bli rädda i sällskap med mig.....

Inte sjutton kom jag med tröstande ord.

"rädda?? Ni är ju inomhus?? Vad är det med er?"

(har aldrig påstått jag är pedagogiskt lagd)

 

"går strömmen får vi mysa med levande ljus..."

säger jag och tjoflöjt sade det svvvvvvuch när huset gick ned för räkning.

Det blev mörkt.

Jag brast ut i gapskratt, ungarna kved och Soldaten muttrade.

 

Med tända ljus och ficklampa fick vi koll på varandra igen, precis som vid förra

avbrottet anslöt sig djuren till oss.

Mysigt!

 

Grisarna började bröla, en gömde sig under bordet?!

Det är otäckt av mig, men han lockades fram under kvävda fniss-attacker....

 

  

 

Satt och berättade minnen i ljusets sken - om åsk-minnen!

Det var kul, de till och med log då och då!!

Jag har massor med åsk-berättelser från barndomens somrar i skogen.

Hur vi klarade oss i tre månader utan el - tänk vad?

 

Och det gick bra, då.

Varken jag eller The Sis har tagit större skada av dessa upplevelser.

Trots vår Moder som hade en tendens att pipa som en mus när åskan gick.

Åska och blixt är mysigt, bara man behåller respekten för naturens röst.

 

Klockan var lite över tio så jag tyckte vi kunde gå och lägga oss.

Då bröt vansinnet ut; inte kunde de gå och lägga sig utan lampa,

inte kunde de gå på toa utan lampa, de minsta grät och snorade.

 

Hur kan en tuff Soldat få tre små harar?

 

  

 

Lyckades få alla i säng, vi har fejk-ljus som de fick med sig in i rummen.

Ligga i vår säng? Varför det? Det var strömavbrott ingen sjukdom eller

jordens undergång (just nu åtminstone)

 

Någon gång under natten återvände civilisationen till oss på åkern.

 

Fy, vad jag kommer att sakna datorn om elen ger sig av i längre period!

Meeeen, det ska nog gå det med.

 

Hörs senare.

 

  

 

 

 

 

 

 
 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

26 augusti 2012 13:29

Usch för blixtrar :(

http://angelica.blogg.se

 
Agnes

Agnes

27 augusti 2012 15:34

Kommer du ihåg tävlingen du deltog i på min blogg? ;) Kika in så får du se en rolig sak!

http://aggehh.blogg.se

 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

27 augusti 2012 16:47

Usch, jag gillar inte åska och blixt :(

http://angelica.blogg.se

 
Zinja

Zinja

27 augusti 2012 18:42

Åhh vad läskigt med blixtrar!

http://zinja.se

 
Emm

Emm

27 augusti 2012 19:59

Åhh jag älskar när det åskar. Jag brukade sitta hopkrupen i en av utemöblerna med ett paraply och en bok när det åskade hos föräldrarna ute på landet. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

anna

30 augusti 2012 21:01

När vi är i stugan brukar vi gå ner till stranden och se blixtarna slå ner i havet. (inte min mor, men vi andra :-)
Når ovädret in över oss riktigt rejält så sätter vi oss i skydd, så klart!
I morse mullrade det så där lite mysigt på avstånd - i flera timmar.

Dunder o brak hälsningar ANNA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards