Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Marknadstankar.

Av anna - 25 augusti 2012 13:43

Jodå, en var på marknad igår kväll med grannen med hönsen och hennes polare.

Och; nix! Tänker inte säga vart eftersom jag kanske säger något negativt om besökarna/invånarna i staden...

Menar inte det negativt eller elakt - det är bara några tankar som slog mig när vi traskade omkring i röran.


Det var trevligt!

Lagom med folk, trevliga stånd att kika i och en god doft av mat låg över området.

(på ett ställe fanns det fisk......jag är ledsen men det doftar inget vidare)


Till mina tankar då - som på inget sätt är en allmän uppfattning.


- fyra olika sorters marknadsbesökare -


presenterade genom flest kommer först


Nr 1


Föräldrar med liggvagnar, bärsjalar och baby Björn bärdon.

Alla väldigt unga.

Väldigt unga.


Nr 2


80-tals frisyrer tillsammans med fleecejacka och slitna mysbyxor.

Flesta i 50 + åldern och uppåt. Ofta med ett uppochnervänt leende.


Nr 3


De välbärgade damerna i yngre medelålder och yngre pension-ålder.

I Gudrun Sjödén och liknande designers kläder samt ytterst välansade i barret.


Nr 4


"jag har trillat ur ett modereportage" - tjejerna.

17 - 25 års åldern, typ.

Fantastiskt vackra!

Fantastiska kläder!

Grym sminkning och hår!


Okey då, fem olika stilar lade jag märket till.


Nr fem, utanför tävlingen : vi allmänna, vanliga, neutrala.

(även om grannen med hönsen inte uppskattade mina blommiga foppa-tofflor, hon fnös åt dem...)


Tillägg

Nr 1 - har de inget annat att göra än att skaffa ungar? I så ung ålder?

Lite studier och plugg skadar oftast inte en människas fortplantning.

Nr 2 - varför fastnar en del i fel årtionde? Bor de mitt i skogen och saknar

kontakt med omvärlden? Snälla nån, besök en frisör och kanske lämna

städa-stallet-kläderna hemma. Och le mot världen för sjutton.

Nr 3 - åhhhhh! Ni är så fina där ni böljar fram med underbara kreationer!

Det doftar rikedom och Chanel nr 5..... Ni är mina förebilder inför ålderns höst.

Nr 4 - jag stannar upp och tittar där ni glider förbi och ser alldeles precis likadana

ut som i den där modeblaskan jag tittade i igår. Lite läskigt, nästan, att ställas så där

nos mot nos med en modell.....


  



Slösade hela 40 spänn!

20 på läsk och choklad.

20 på en fotlänk.


 


Inga sura miner?


  

 
 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

25 augusti 2012 20:09

Vilken fin fotlänk :D

http://angelica.blogg.se

anna

26 augusti 2012 10:39

Visst e den! Och lagom i pris - om jag skulle tappa den :-)

Ha en härlig söndag!

 
Emm

Emm

26 augusti 2012 11:13

Vad kul att gå på marknader. Sånt samlar alla generationer. Det blir nästan en nostalgisk känsla att promenera runt bland dansbandsmusik, marknadsstånd och matos. :) Fin fotlänk! Jag har letat mycket efter dem men ej hittat. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

anna

27 augusti 2012 17:38

Det har jag oxå gjort, letat efter fotlänkar - snygga sådana (och lagom i pris) Ångrar lite att jag inte köpte några till.

Ha en trevlig måndag!

/ANNA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards