Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

3 små historier.

Av anna - 14 augusti 2012 18:45

Det är trevligt att lära känna nya människor, mot vad jag trodde.....


  


Bland det trevliga är de nya historierna man får sig till livs!

Skitsamma vem som berättat vad, här kommer några av de intressanta historierna jag fått höra på sista tiden.


Vi kan kalla hEn för NN.

NN:s mamma är tvilling - det är inte det som är det tokiga, utan att när tvillingarna skulle födas visste ingen att det var två bebbar i magen! Jo, modern (NN:S mormor alltså) hade det på känn......men fan inga läkare!


Så när "ettan" var född torkade barnmorskan nävarna och ville tacka för sig. NN:s mormor blev tokig och försökte övertyga de inblandade i salen att där var en unge till!


Icke sade Nicke - sa personalen.....

De antog att hon fått en knäpp, så hon fick stanna kvar på BB.

Efter TVÅ dagar kom tvilling två ut.


Huuuu - vad otäckt.

Fast vi ska räkna med att detta utspelades på 40-talet.

Det kanske inte alltid var så himla noga med allt på den tiden?


 


Sedan har vi historien om den Pedantiska Mamman.

Hon var efter dotterns egen utsago en snäll mamma - men när det kom till Städning, ojoj.

Där var det lite överdrifter, milt sagt.


Dottern fick inte ta hem kompisar.

När dottern kom hem var hon tvungen att byta strumpor och vika upp byxbenen

- så inte byxorna rörde vid golv och mattor.


Precis samma fick barnbarnet göra när hen besökte mormor och morfar.


 



Och nu om Råttan i Soffan.


NN kom hem efter en tuff dag på arbetet, i hallen upptäcker hen stora tussar av någon slags stoppning.

Följer tussarna som går som ett spår in i vardagsrummet.....fram till soffan.

Den sprittnya soffan för X antal tusenlappar.

En råtta hade tagit sig in i huset och gnagt sönder soffan. Öööörk!


Råttan förvisades till rått-himmlen.

Senare när soffan var utkastad och tussarna upp-sopade sätter sig husägaren i gungstolen, genom kuddarna känner hon något knöligt.

Där låg ett stort lager med karameller!

Som tidigare befunnit sig på bordet......var det herr Råttas godis-skafferi?


 


  



 
 
Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar!

Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar!

15 augusti 2012 05:18

Hej!

Nu är vinnaren av det fina armbandet från Baglady presenterad, kom in och se om du blev den lyckliga :)

KRAM

http://blogg.alltforforaldrar.se/mamabeatrice

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards