Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

2 x 10 = tandfé på ob-ersättning.

Av anna - 2 augusti 2012 20:48

Två tänder på två dagar, det är inte dåligt jobbat. Tandféen går på övertid i det här huset....

En äkta guldpeng lämnar féen och tar bissingen med sig.....vad hEn nu ska använda den till?

Mala ner tänderna till potensmedel? Mala dem till té? Lägger dem i coca cola för att se hur snabbt de bryts ner?


Det är mellangrisen som legat i, han gav sig attan på att båda nedertänderna skulle ut - kosta vad det kosta vill....

Men visst, alla har vi olika önskningar.


Gårdagens tandlossning föregick under rena familjemötet på badrummet. Skuggan hade tänkt sig en skön dusch, och går in på badrummet. Då kom Kultingen på att Soldaten skulle fixa hans tå, som behövde kärlek och uppmärksamhet.

Mellangrisens tandbekymmer nästlar sig i badrummet. Genast kände jag mig en smula ensam och skuttade in till sällskapet - med mig hade jag en katt.


Inne i duschen sjunger en unge, en annan står och pillar på den jädrans tanden och den tredje sitter på pallen och skriker när tå-kärleken når smärtsamma höjder.... Rena fredagsmyset alltså.

Kattuslingen får fnatt och börjar springa zickzack mellan oss, det är inte världens största badrum, så det blir lite snävt med golvutrymmet.


Skuggan hojtar över vattenbruset "vad är det frågan om? är alla här inne?"

Vi svarar givetvis och hon muttrar något om att det var ju snällt att vi lät de tre övriga stanna utanför.

Ja, visst var det?!


Plopp, med skräck i blicken och blod på läppen säger tandgrisen - lätt hysteriskt - "den kom ut, den kom ut!!"


Dagens tandlossning var mer under normala former, ungen gick (ensam) in på badrummet och kom ut med en bissing mindre i käften.

Han ser rolig ut.


  

 
 
Emm

Emm

4 augusti 2012 11:34

En mjölktand kommer sällan ensam :) Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

anna

4 augusti 2012 20:11

Ungen har näven i munnen för jämnan numera, kan ju finnas en lös till....han har en idé om att bli rik :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards