Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Dagens Nyheter

Av anna - 31 juli 2012 14:23

Åhhhh nej!

Läste på löpsedlarna att Vickan och bajsrumpan Estelle inte ska åka och kika på OS!

Ve och fasa!

Världen rämnar, små barn faller i tårar och gamla damer svimmar.

Hur ska det nu gå?!


  


Egentligen....är det ruskigt trevligt att det var det mest spännande som hänt på sistone.

Tills jag bläddrade vidare, ihjälslagna människor, bränder och bomber.

Det ena värre än det andra - som Nyhet borde det kanske klå informationen att en småbarnsförälder

väljer att stanna hemma (i lugn och ro) med sin lott i livet = bajsrumpan.


  


Dagens väder är följande.

sol-vind-regn-åska-sol-vind-regn-åska

Fortsätt att rabbla så länge du orkar eller tills du faller i gråt.


  


Dagens katt uppdatering är följande.

Sebastian

- hans nya tillflyktsplats är så långt bort han kan komma från övriga i huset, dvs bakom mangelkorgen i mitt pysselrum. Och där stannar han till soffhänget på kvällskvisten, då kommer han traskande ner för toalettbesök och lite mat. Ibland stannar han nere, ibland kilar han upp till lugnet igen.

....och jag vill följa med.

Två veckor kvar innan lugnet och ordningen återställs.


Vanessa

- stannar här nere, mest för ha koll på Tess. Man kan ju aldrig vara säker på vad den där kattsaken kan ta sig till.

Ligger i sin koj-gömma eller på verandan och småslumrar. Springer mig i hasorna för kärlek.

Jamar lite småsurt när kladdiga barnahänder vill klappa på henne.

Fräser lite då och då mot Tess - bara så hon ska veta vem som bestämmer.

Klarar annars ljudnivån och röran över förväntan, inga drömmar om tillflyktsplats.


Tess

Vågar sig utanför sin privata sfär i köket, ännu låter vi avgränsningen vara kvar.

Sebastian har ett morgon och kvällshumör som inte är av denna värld....ser han Tess ska hon jagas,

helst få sig en örfil, han är förskräcklig.

Vanessa och Tess har hälsat nos mot nos på ett par gånger, tyvärr smittas hon av

Sebbes humör och fräser emellanåt.

Dock ska det framhållas att Sebbe har gått fram till henne, helt utan några tecken på ondska, endast sniffat intresserat på kattuslingen. Tess mottager detta intresse med att skrika i högan sky och morra så till och med gamla tant jycken blir imponerad. Hon kunde ta och hålla matluckan stängd och kanske kommit överens med Sebbe om rangordningen - utan att det ska kosta oss blod på väggarna.


  


Dagens arbetsplats uppdatering

(som egentligen skedde förra veckan)


Det var en sådan där varm och svettig dag, I och jag hade rast ute på bryggan i skuggan.

Inte en käft såg vi och knappast några bilar rullade förbi. En typisk "sommardag på stranden"


In på "vår" mark är en bred asfalterad väg - rakt fram kommer man till bryggan, till vänster finns en stor, oftast tom, parkeringsplats, till höger om nämna väg en stor fin gräsmatta med gamla ståtliga träd.


Så kommer det då en bil ute på "riktiga" vägen, en tjuzig sportbil, röd

Taket var nedfällt så de lockar grabben hade kvar på skulten fladdrade i fartvinden.


Hej hopp!

Så gör "röda-bilen-som-inte-är-en-kompensation-för-något?" en tvär sväng och kör in på vår väg.

Vi tittar intressant på och I slätar till håret, kunde det vara någon till henne?


 


Kom nu ihåg: där är gott om plats! Både på vår väg och parkeringsplatsen!

Med en snabb sväng dundrar föraren upp på fina gräsmattan och stannar.

Visar sig att en bekant gick förbi som han ville prata med.....men fan inte på vägen eller parkeringsplatsen.


Nej, en så tjuzig (?) bil kan endast stå på välskött gräs och med flerhundraåriga träd som skuggar plåten.

Jag funderar på att gå in och hämta "skänk-en-slant-bössan" och be om ett bidrag.

Aja, något kunde han nog hostat upp och gett till välgörande ändamål.


Givetvis lät puckot bakdäcken sladda loss på mattan när han äntligen behagade flytta på sin penisförlängare....


Alltså.


  








 
 
Emm

Emm

31 juli 2012 16:53

Ja, MEN HERREGUD. Det är ju skandal. Otroligt vad tidningarna väljer att prioritera sina löpsedlar. ;)

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards