Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Räven raskar över isen.

Av anna - 29 juli 2012 17:30

Så....då var sommaren över för den här gången, uteleksakerna plockas in, solstolar fälls ihop, poolen blir övertäckt och strandkläderna tvättas och läggs undan.


Är jag en bitterf***a nu?

.....lite.


Strunt samma, snart är det julklappar som sysselsätter de två hjärncellerna.

Pepparkakor, glögg och barr i foten.


Lovely.


Dagens regnrusk tog oss till Malmö för shopping av mer naturmedicin till gamla tant jycken, det är bra grejer i de där burkarna. Märks direkt när hon inte får sin dagliga dos - fy attan för att vara gammal och skruttig.

Dyrt var det, men hon är värd varenda krona även om det blir en utflykt mindre för oss andra.

Ett saftigt köttben fick hon, slukades i ett nafs, sedan tackade hon Soldaten med en rejält slabbig

slick på hans stortå.

  


Igår fick jag ett uppdrag, grannen var ute och svängde med stjärten (eller möjligen på middag hos bekant) och hann inte hem till ena jyckens kvällsmedicin (jag vet! Ruskigt med halvtaskiga jyckar i den här dungen) så jag ryckte in.


Traskade in i deras trädgård - inte ett hundljud. Och jag trallar på ganska högt.

Låser upp och stiger in - inte ett knyst, endast ett surmulet gloende från katten mötte mig.

Hojtade "Hallå! Vovvarna!" - inget.


Det var ju märkligt.

Hade grannen glömt att hon tog jyckarna med sig??


Öppnade kylen (alla hundar hör en sådan sak) - inte en käft sade något, till och med katten avvek.

Hojtade igen - ännu inget bevis på liv.


In i vardagsrummet, först såg jag ingen (jo, en låååång sovande vit luddig Fabian under bordet) men sedan!

Eureka!

Där var dom ju, låg i varsin hörna i soffan och SOV som bara en riktigt latmask kan göra.

Petade på dem = Tjong! Då vaknade de och for upp ur soffhörnan.


Trots denna brist i deras vaktbeteende uppmanar jag

ingen obehörig att testa det samma.

En okänd person som smyger omkring utanför - det hade varit en helt annan sak,

mer något att sätta tänderna i

.....om jag säger så.

 

  









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards