Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Likt en flodhäst i pölen.

Av anna - 28 juli 2012 16:51

Moln och moln den där blå himlen fanns inte att sikta i morse.

Något trumpen tog jag mig ur sängen och ut i naturen - där jag möttes av en vägg med värme.

Himmel och pannkaka, 28 grader och fuktigt så frisyren fick panik och gick i krull.

Tänk "Monika" i "Vänner" på semester....


Men, men, trogen mina göromål sådär på morgonkvisten (läs förmiddagen) tog jag itu med att sanera köket, sopa crap från golv och plocka undan allmänt skrafs som medföljer de tre små badgrisarnas intåg i huset.

Jag var dyngsur efter en stund, kära nån.

Bara att skifta kläder och vara glad över att det inte var en arbetsdag.


Poolen är på plats, träverket runt om är under byggnad - men att bada går fint. Dock krävs en viss försiktighet vid promenaden till pölen. Med generös hand ligger det utspritt verktyg, plankor och annat trist att få i foten.

Det är bara att navigera rätt så hamnar man inte på grund.


Att få min lekamen i och ur nämnda pöl krävs det fantasi och en del gymnastiska övningar.

För dagen är stegen bortplockad - för att inte hindra bygget runt om.


En parentes :  tanken var att få ner en bra bit av baljan i marken, med ca 1 meter kvar som skydd/kant mot att något djur eller klumpig person skulle kunna dratta i och drunkna. Det skulle vara en smula tröttsamt om det listade in sig någon obehörig person som av någon anledning halkar på en banan och faller i. Givetvis hade idioten skadat sig, tappat medvetandet - och drunknad. Och sedan hade vi hamnat i finkan för dråp eller nåt.....


Tillbaka till det jag skulle berätta; pölen blev i n t e nedgrävd så käckt som det var tänkt. Soldaten fick hysteriska utbrott och gav upp eländet med att gräva. Att få in en grävskopa till hjälp hade inneburit ett vält plank eller nerkörd häck samt fula hjulspår i gräsmattan - inget kul något av det.

Slut på parentesen.


Tog trätrappan upp till poolkanten (inlånad från förra årets pool) och ett rejält tag i den och sedan ett skutt ut i vattnet.

Själv är jag inte direkt i form som elitgymnast så jag landade med ett plask värdig en sumo-brottare av rang.

Själva badande gick utan större ansträngning - flyta runt tar inte så mycket på krafterna.


Sedan skulle jag ta mig upp.

Kasade, muttrade och halade mig upp på gummibåts-fanskapet, med ständig vit stjärt till allmän beskådan.

Gummibandet i mina brallor är inte som förut.

Av slumpen räddad något = vita badbyxor = svårt se skillnad på bikinibyxan och min nakna bakdel.


Väl uppe i båteländet, paddlade jag bort mot trätrappan som står på utsidan. Tog tag i räcket till denna och med ett smidigt  (jo jag tackar jag..) ryck drog jag mig upp ur båten.


Jag går inte ner igen förrän den påbörjade upp och nedgången är på plats.

Och det är sant.

Amen.


  



 
 
Katjah

Katjah

29 juli 2012 13:27

Underbar läsning! Fick mig många skratt :)

http://katjah.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

29 juli 2012 14:02

Jga förstår att du inte vågar dig ner efter det :) hihi

http://emmli89.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards