Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Dag Ett fortsätter.

Av anna - 23 juli 2012 18:00

Hjälp till med poolbygget, varmt och besvärligt. Det rekommenderades tre vuxna - vi var två vuxna och två lagom engagerade barn. (den tredje skakade på huvudet och försvann till datorn)

Min del är avklarad för tillfället, ska ut om en stund igen. Två små grisar hänger där ute för att hjälpa till....vete katten om det fungerar så bra. Soldaten härjar om lite då och då.


Matat grannen med hönsens Stora Skräckinjagande Vakthundar + rastat av dem en smula = en kiss i trädgården.

De blev glada för maten annars såg de direkt förvånade ut över att det var jag och inte matte. Flera gånger stannade de upp och tittade, blinkade och tittade igen. Sedan gav de väl upp och började snusa runt i trädgården.

Det var ju snällt att de kände igen mig - annars hade kanske jag stått på menyn?!


För en stund sedan kom mellangrisen in på verandan, vinglade omkring, trillade bakåt - landade med rumpan i "skölja-fötterna-baljan"..... Vattnet skvätte över skor och väggar. Opedagogisk som jag är, skrattade jag högt och hjärtligt. Det såg väldigt roligt ut, speciellt med grabbens förvånade uppsyn - där han satt i baljan och vattnet flödade över golvet.

Nu är golvet torkat och skomattorna hänger på tork, ungen har nya brallor och nytt plåster på stortån.


Den grabben har haft lite otur idag.....först slår han tån så det blöder, sedan tappar han hela skålen med hundmat över hela golvet och nu senast incidenten med baljan.

Men det är förskräckligt vad jag torkat golv idag....


Lekt kläddesigner med Skuggan, vi fixade till bilderna lite skojigt - se och njut av hennes kreationer :


   


   


  




 
 
Emm

Emm

23 juli 2012 19:48

Åhh underbara kreationer! Kram

http://emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards