Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Piskade?!

Av anna - 23 juli 2012 14:42

Måndag och jag är ledig från skolan jobbet!

(varför i himlens namn skrev jag skolan??)

Minsann om jag inte är ledig imorgon också, men på onsdag är det dax igen.

Skönt!


  


Igår hämtade vi upp alla de små, kära nån, jag är redan trött i huvudet.

Och jag har bara 20 dagar kvar innan de återlämnas.

Jösses.


Jag som är besatt av lugn, ro och rutiner. Mina rutiner, eller Soldatens och mina rutiner.

Nu är allt upp och ner, om en vecka har jag kommit in i det säger Soldaten....

Om en vecka? Det är en evighet.

Amen.


Det - för mig - jobbigaste att vänja mig vid är att varje gång jag vänder på mig slår jag till någon eller trampar på någon, oftast Skuggan. Visst, det är väl rart, bättre det än att hon avskytt mig.....en smula stressande att sopa golv med en skugga framför kvasten hela tiden - som trampade i det ihopsopade.

Men herre Gud!


I morse; vaknade, vacklade in på toan, satt mig på toan - och hade två åskådare direkt.

Trots mitt något trista morgonhumör satt jag snällt och log - och kissade.

Soldaten gick förbi, såg folksamlingen och föste ut dem.

Tack.


Städat undan, gjort lunch, städat undan den, underhållet Skuggan, kikat på poolgrävandet och nu försöker jag skriva och prata samtidigt. Och förhala fikan som fiskargrisen tjatar om.

Vi lunchade ju för två timmar sedan - korv med bröd, sådär uppskattat.

Sur - som jag lätt blir, är det nu bestämt att kommande luncher endast blir tråkig mackor.

Kom precis på; jag är ju inte hemma vid lunch i veckorna, hehe.


  


Stackars grisar, de kommer inte få det lätt de kommande veckorna.

De ska tvätta händerna "hela tiden"

De ska duscha minst varannan dag, varje dag vid bad.

Inte gå in med sandiga fötter, finns en balja med vatten och en handduk på verandan.

Får höra "varsågod" - för att locka fram ett "Tack" vid mat och liknande.

Finna sig i att det inte blir bio, McDonalds eller ett gäng lekland - som hos ModerSuggan

Ej heller inhyrd trollkarl - som hos ModerSuggan (What??!!)

Stackars barn, det är så jag lider med dem, vilket jäkla sommarlov.....

undrar om de kommer att längta hem till modern.

Oj!


Jodå, tre små grisar gör bra saker....ibland

de är söta och gosiga .....ibland

de är hjälpsamma (2st iallafall) vid uppmaning

de säger skojiga saker....ibland

jag tycker mycket om dem....ibland

(när de är hela, rena, friska och sovande)


=


Himmel och pannkaka sådant härligt glidar-liv jag lever under skolveckor och varannan helg

- det är sant, och det står jag rakryggad inför direkt fråga.


  


"Vill man vara fin får man lida pin"

Min variant är :

"vill man glida runt och mysa får man slita och upplysa"


Återkommer senare med uppdatering av dagen.


  








 
 
LIIV - vanlig men unik

LIIV - vanlig men unik

24 juli 2012 10:04

Skönt med lite lediga dagar :)

http://liivahliin.blogg.se

anna

25 juli 2012 17:40

Lediga dagar är fantastiska!....synd bara att värmen behagade komma min sista lediga dag :-)
Glad Sommar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards