Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

(S)kattjakt eller kalabaliken i dungen

Av anna - 15 juli 2012 19:06

Jo men visst - kalabalik utbröt.


I går, lördags, "försvann" Sebbis!


Om jag tar det från början :


Dagen gick mot kväll, det var dax att köra igång middagsmaten, när jag precis startat med det kommer

jag på att djuren skulle ha mat - så jag fixade det lite på en höft.


Alla dök upp, utom Sebbe....

Jag ropade på honom, fortfarande ingen kattusling.

Hmmmm!?


Jag frågade runt bland husets alla invånare, och ingen hade sett honom sedan förmiddagen!!!

Jo - jag, han och jag hade en dejt på toa några timmar tidigare.


Expedition "rädda Sebbe" startade.


 


Jag började att titta i utegården = nix

Bakom soffan = nix

På altanen = nix

På toan = nix

I hobbyrummet = nix

I sovrummen = nix - som dessutom har dörrarna stängda

Ni fattar - ö v e r a l l t !


Panik, min röst höjs till ett irriterande läge, de övriga kommer till hjälp.

Överallt klampar det fram människor, dörrar öppnas och stängs, det ropas hej vilt.

Kalabalik. Min andning började krypa längre och längre upp i andningsorganen.


PMS-häxan vaknade och vädrade morgonluft.....

  

"är han borta blir det problem!!" = hot

"ingen mat förrän han är hittad!!" = hot

"där har vi letat! kom på nåt nytt!!" = allmänt otrevlig

"häng inte efter mig!" = allmänt otrevlig


Jag hittade honom, det puckot låg längst in i mitt rum, bakom mangelkorgen

- platt som en spätta mot golvet.

Han fick sig en uppläxning.


PMS-häxan tyckte då det var läge att dra sig tillbaka - och lämnade mig ensam att be

om ursäkt för mina hot och otrevliga ord....


*suck*


  



 
 
Emm

Emm

17 juli 2012 18:38

Men åhh tack för du tog dig tid att titta :) Jag lägger till din trevliga blogg med.
Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

anna

19 juli 2012 10:54

Vad trevligt med en ny läsare!
Hoppas du kommer att "trivas" och kan få några skratt ibland.
Hälsningar ANNA

 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

4 augusti 2012 22:57

Men usch vad hemskt, :O

http://angelica.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards