Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

En fästing katastrof

Av anna - 12 juli 2012 17:58

Oh my God!


Vissa människor bör inte befinna sig utanför stadens asfalt.


Jag håller med; fästingar är otäcka och allmänt ohyfsade individer - örk!


Lyssna på det här:


Telefonen ringde hemma hos föräldrarna, Daddy svarade.

Det var deras gode vän Jan - som med andan i halsen frågar om min Moder är hemma.

För det var hon inte - ännu finns det lite arbets-ork i kvinnan.


Givetvis frågade Daddy vad det är frågan om.

Jan förklarar att han och hustrun är barnvakt till dotterns vovve och nu har jycken fått en fästing.

Daddy säger - lite frågande "- Jaha....?!"


Hustrun i familjen hade gått i panik och vägrade ha något som helst med jycken att göra.

Hon satt och hyperventilerade i soffan - dock inte i samma rum som vovven....


Själv rede de inte ut att ta bort eländet.

I den här vevan kom Modern hem och tog över samtalet.


Det blev bestämt att Jan med hustru och jycke skulle kasta sig i bilen och köra till Modern - fästingsplockaren.

Sagt och gjort. Modern plockar suckande fram en pincett och traskar ner till parkeringen.

De kommer fram, bildörren slängs upp och ut kommer en stressad man, kvar i bilen sitter hustrun

och skriker något om äckliga hundar och insekter.


Insekter som absolut inte fanns när hon var mer utomhus-aktiv, typ när barnen var små.....

(okey, när jag var barn kände jag ingen som hade haft fästing, vare sig människor eller husdjur.

lite rätt hade hon kanske.)


Jycken är stressad av uppståndelsen och började morra.

Ja, kära nån.

Modern som inte är hönsig av sig tog tag om nosen och plockade ut odjuret som satt vid ögat.

Plopp.


Jan och hustrun nästan grät av tacksamhet.

De frågade när Modern och Daddy skulle ge sig iväg till stugan.

Dagen därpå - svarade Modern, ovetande om paniken hon skapade.


"- Kan ni inte vänta med att åka tills vår dotter kommer hem!?"


Svar Nej.


Däremot tvingade Modern de två barnvakterna att titta på krypet, på alla de

sprattlande benen och den blodfyllda kroppen.

Det muntrade inte upp dem speciellt....


  


Dottern kom hem två dagar senare.


Inga fler panik-fästings-bilturer.


 


  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards