Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Kalas - tema

Av anna - 20 april 2012 17:07

Börjar med en parentes.

(igår satt jag och plitade ihop ett fint, långt och innehållsrikt inlägg - som försvann ut i rymden)

Slut på parentesen.


Dagen D närmar sig. Ska jag, eller ska jag inte. Måste bestämma mig snart!

Åhhhh, irriterande.


Det där med att ha en "massa" människor omkring mig - är ju inte min grej, längre. Suck och pust.

Jajamen, det är det där kalaset jag yrar om igen.... Min stora nolla-dag.....


Märkligt som en person kan ändra sig. Från partypinglan-mitt-i-centrum-med-en-jädrans-massa-vänner till

ensam-är-stark-?-eremiten-som-får-hjärtklappning-av-att-vara-i-grupp.


Kalas blir en grupp - om jag bjuder in någon.

Det hade ju varit trevligt att bli lite uppvaktad - och helt fräckt ska jag erkänna, jag vill ha presenter!


Okey då. Om det nu blir ett kalas, hur många kan det bli?

Låter som om jag inte tycker om släkt och vänner, men det gör jag. Det är ju det som är problemet...


Jag, Soldaten, föräldrar x 2, The Sis, Grannen med hönsen + husdjur på två ben, Mia-Fia + make + baby,

Lidingö + make.....faster o farbror?


Jag är sugen på ett Tant-kalas, som jag nämnt någon gång tidigare. Farmors fina kaffeservis, 7 sorters kakor och fint brutna servetter. Lite tamt? Men det var ju inget partaj jag ville ha.


Klänning och hatt för kvinnorna och skjorta och slips för männen?


Kaffereps-tema!


Undrar hur många som skriker i panik över det temat - hehe!


 

 
 
Ingen bild

Mia-Fia

21 april 2012 17:44

Låter kanon tycker jag! Tant-kalas är mysigt!

anna

21 april 2012 20:17

Visst hade det varit käckt!?
Men då ska gästerna ha tant/gubb-kläder :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards