Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Fröken eller miss?

Av anna - 17 april 2012 17:35

Hjälp - vad jag är trögtänkt!


......att hjälpa sin nästa, har visst inte riktigt slagit genom hos mig. Även om jag gick omkring och trodde jag var godheten själv....


Döm själv:


Det var en solig men kall tisdagsförmiddag. Lilla jag skuttade glatt upp på perrongen för att ta tåget in till Stora Staden. Med mitt gröna jojo-kort trycker jag fram biljett, sedan intar jag en position som ska tydas "här står jag och väntar på tåget - hjälpsam som tusan!" (My ass!)


En ung man, indier tror jag (om det nu har någon betydelse) tilltalar mig med "miss!?"

Åhhhh, vad trevligt det lät! Tror jag ska införa det till nya bekantskaper "Goddag, goddag Anna heter jag - du kan kalla mig fröken Anna..."

Näää, det låter inte alls lika käckt med fröken. Och inte kan jag gå omkring och kalla mig miss Anna - det låter som en porrstjärna.....


Tillbaka till mannen på stationen, han ville köpa en biljett till Malmö men hade inget jojo-kort och inget betalkort heller. Tyvärr fick jag upplysa stackaren (på engelska) att maskinen tar inte kontanter, pga av skadegörelse.


Jag tänkte intensivt på hur jag skulle kunna hjälpa stackaren - och kom inte på något - förrän jag satt på tåget och såg den stackars mannen stå kvar.

Jag kunde ju betalt biljett med mitt Visa-kort och fått pengarna av honom!

Lätt att vara efterklok. När jag återvände till Skurup vid halvfyra var han inte kvar......


Slut på historien. The End - så att säga.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards