Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Småskolekärlek

Av anna - 16 april 2012 18:04

Satt och bläddrade bland gamla foton, riktigt gamla foton menar jag!


Gruppfoton från lekskolan - kläderna, frisyrerna, vi snackar 70-tal. Kära nån.

En annan gick aldrig på dagis eller fritids, fick nöja mig med lekskolan. Det var väl typ ett sätt att få oss hemmagående ungar att lära oss umgås i större grupp.


Nåja, mitt i fotokavalkaden dyker det upp en bild på Honom! Lill-killen som gav mig röda kinder när jag tittade på honom. Åhhhh, vad rart. Min första "förälskelse", Odin tror jag att han hette, islänning?


Förälskelsen gick över och i mellanstadiet blev det en annan gosse som jag tyckte var så sööööt. En liten Mattias, han kunde steppa har jag för mig! Mattias hade en bästis i klassen som hette Andreas - det hade varit en mycket rarare historia att berätta om det hade varit honom jag hade haft en lite crush på. Eftersom vi var tillsammans två, tre år i vuxen ålder (efter att hans skilsmässa från en annan klasskamrat....)


    



Småbarnsförälskelse är så fina!


The Sis - hon var i farten redan i unga år - två stycken grabbar.....varav en är vår kusin.

(har för mig att det är lagligt att kära ner sig i kusiner - även om jag privat tycker det är lite läskigt...) 

Misstänker att The Sis kommer att hänga mig för att jag berättar de två rara historierna - så om jag försvinner från bloggsidan, larma 112!


Kärlek nummer ett var en grannpojke; Mikael. The Sis var väl 3,4 år gammal och rodnade så fint när hon såg honom - han var väl 18, 19 år då. Kommer ihåg en gång i hissen, The Sis satt på Moderns arm och Mikael kom in, The Sis rodnande och pep "Hej Mikael!" Och gömde ansiktet mot Moderns axel. Han var en snäll gosse så han brukade stanna och prata eller vinka när han såg henne. Mamman till Mikael tyckte det var alldeles förtjusande att den lilla snärtan var så in love i hennes påg.


Kärlek nummer två; kusin Stefan. Har för mig att det var, typ samtidigt som den andra förälskelsen. Undrar om inte dessa pojkar påminde om varandra både till utseende och ålder.

En julafton hemma hos farmor och farfar skulle kusin Stefan säga adjö och kila hem till sin flickvän - då böjde han sig ner och pussade lilljäntan mitt på munnen! Hon gick i trans. Var borta från omvärlden hur länge som helst!

Otroligt synd att det inte finns bildbevis. Det var långt innan mobiltelefonernas intåg.


 


  


 
 
Ingen bild

The Sis

16 april 2012 19:54

Men fyfan vi ÄR verkligen från sjöbo!!! Har jag pussat min kusin??? Nasty, nu går jag o gurglar med klorin. Adjö!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards