Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Äggad

Av anna - 29 mars 2012 16:56

Duktig har jag varit.


Vårstädat terrassen - det tog mycket längre tid än jag beräknat. Jag som hade en massa annan att pyssla med, nåja snart helg, får ta det då.

Väldigt tacksam att det inte kryllade av spindlar därute, var lite rädd för det....såg bara två, tre stycken - små.

Hjälp vad spindelnät + damm + djurhår är klibbigt och svårt att få bort! Jag och kvasten blev riktigt irriterade.

Alla - ca 700 st - fönsterna därute är putsade. Golvet blänker och det luktar gott av  rengöringsmedel.


På bordet har jag påskpyntat :


 


Trädgården har också fått lite rassel, fjädrar och små ägg i träden. På marken under träden växer snödroppar, vintergäck och påskliljor. Ser trevligt och inbjudande ut!


 

Synd att inte blommorna på marken syns mer. Solen bländade, det skyller jag på!


  Välkommen till oss!    Hemmagjort pyssel på ytterdörren.


  I köket.      I hallen hänger lila kycklingar.


Kom på att imorgon fyller både Lidingö-bruttan och Soldaten år - grattis i förskott!

Kortet till Lidingö kom jag på att det kanske måste hamna på brevlådan för att nå fram!!


Kollade klockan, hjälp lådan skulle snart tömmas, fick skutta in i Ärtan och fara ner till byn. Åhhh, vad gött att slippa stressa iväg på cykeln. Jag vet! Himla latmaskigt av mig, men sköööönt. För att inte känna att bilturen bara var "latmaskig" så inhandlade jag kattgrus och en falukorv också. Till middag, inte gruset då alltså.


Soldaten vill inte ha kalas och ingen present. Men en liten sak får han ändå - redan ikväll när han kommer hem, ett hjärtformat påskägg med 2 trisslotter, godisägg och geléhjärtan. Det var väl gulligt av mig.


Jag har dock tänkt på present. Två goda idéer har jag - men lite dyra för oss just nu.

(eftersom vi har gemensam ekonomi blir det ju som om han själv betalt det, och just nu är det lite onödigt)


Idé ett: presentkort på tatuering. Han vill fylla i den han har och göra något mer, kanske smågrisarnas namn.

Idé två: upplevelsepresent. Köra off-road (heter det så?) sådant gillar han. Det token. Men, men en annan gång.



Hmmm, internet krånglar.

Tar en paus, ses snart!


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards