Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Att göra en Anna

Av anna - 29 mars 2012 12:10


Att göra en Anna = rätt och slätt att skriva en LISTA.

Jag älskar listor, har det till allt. Inte bara till matshopping, utan till städning, kom ihåg, nya idéer, glada tanka, minnen - till det mesta alltså!


Idag är det dax för en Att göra lista i kombo med städa lista.

(en favoritlista)


  • dammsuga - igen, hundhåren samlas i elaka gäng precis överallt. Måtte fällningen snart vara över.
  • putsa lite fönster - det borde väl inte bli snöstorm eller annat trams nu.
  • köra en maskin tvätt, kanske hänga ut på tork?
  • rensa bland Soldatens alla papper, han är en fena på att samla i högar.
  • terrassen: sopa, svabba, fixa o dona till solskensdagar. Jaga spindelnät och annat efter vintern.
  • fortsätta med grenarna, kvistarna och resterna av 110års trädet där ute.
  • fota saker till tradden (=tradera)
  • tömma, fylla diskmaskinen som precis fått saltpåfyllning.
  • duscha med mina nya SoftHoney-burkar. Invigde dom igår = fantastiska!
  • övertala The Sis att hänga med på loppis på söndag, i Rydsgård.
  • plantera gräs i lilla växthuset till Sebbe Katten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Måste berätta!


Sebastian är en rar och försiktig liten kattherre i sina bästa år.

Lagom rund och våldsamt söt, och med en tunga av sammet.

(syrran har en äkta katt-tunga, rivig som sandpapper)

(vad nu det har med saken att göra..)


Den här försiktiga herren kan ibland visa tecken på mod.

T ex på nya platser är det han som först vågar sig på rundtur, medan syrran tar betäckning under en säng.

Dit Sebbe då och då inkommer med rapporter angående omgivningens fällor och faror.


Efter ett tag är det Syrran som tar över, vänjer sig fortare vid den nya miljön, accepterar folket som

befinner sig där. Inte så att hon visar kärlek till dem, men accepterar dom som onödigheter.

Inklusive hundar.

Andra katter vet jag inte vad hon skulle säga om.....slagsmål?!


Herre gud vad långt jag kommit från det jag skulle berätta nu då!!


Igår kommer jag ut från duschen, i vardagsrummet står gamla tant jycken och ser snäll ut.

Bredvid henne står Sebbe - det händer ibland att de två hamnar nära varandra.

Jycken bryr sig inte, Sebbe har då en liten, liten vaksam blick i grönögat.


Så plötsligt,  f r ä s e r  Sebbe, rejält och innerligt Jycken i ansiktet!!?

Typ tredje gången i hans liv som han fräser - är snart 9 år gammal.

Jycken märker inget (?!) och går, då gör katten "utfall" mot hundrumpan!

Du vet, sitter på rumpan och slår med frambenen, boxas liksom.


Jag tappade hakan (haha, skrev hackan först, men en sådan hade jag inte med mig)

Syrran Vanessa tappade också hakan och bara vrålglodde.

Sebbe fick sig en uppläxning!

Aj aj!!


Undrar om han led av marsmånads-kattsyndrom eller om gamla tant jycken gjort något?!

Det kan hon ha gjort nämligen. Vill (och gör ibland) äta ur deras matskålar

samt har det hänt att hon morrat lite mot katt-inkräktarna....


Fan vet, det var ingen som ville informera mig.




        


- Sebbe, gamla tant jycken och Vanessa -


  

 
 
lillaelin

lillaelin

29 mars 2012 12:45

Lycka till :D

http://lillaelins.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards