Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Diesel Doris och Raket Hilda?

Av anna - 26 mars 2012 15:17

Jag är med HÖNS!

(eller vi är med höns)


The Sis har tisslat och tasslat med Grannen med hönsen - i hemlighet!

Två Lohman hönor är på G.


Vi har inte ens en gång startat med bygget till fjäderfäna, så nu blir det till att sätta igång.

Snäll som jag är tyckte jag att Skuggans nya rum skulle gå före - men det tyckte inte hennes fader Soldaten!

....inte Skuggan heller för den delen. Så länge hon är rumlös får hon ju sova inne hos oss.


 


Det blev att googla runt på Chicken coop.

Det låter mycket trevligare än hönshus.

+ att jag känner mig ju så hemma med namnet Coop.

(tio år på coop sätter sina spår)


  


Varför Grannen med hönsen blev inblandad?


Pga av två saker :


The Sis ville vara 100 på att vi verkligen skulle skaffa höns

och

så dom rackarna kunde bo i grannens hönshus under byggtiden.

=

- svar JA på båda -


   

 - två av Grannen med hönsen´s alla inneboende -


Tillbaka till hönsen eller heter det hönorna?

Inte vet jag.

Skit samma.


Ett urval som finns på det sk nätet:


     


 


Idén sedan tidigare var att göra en miniatyr på vårt hus,

kan hända att det blir något liknande. Samma färg och med likadana takplattor.


Fast på "ben" så huset kommer upp en bit från marken = en extra uteplats till hönsen när dom är ute.

Måste "räv-säkra" huset och i den mån det går försöka hålla råttorna på avstånd.


Anställa en utekatt?


Det är inte tal om att lära upp innekatterna, hade dom sett en

råtta i vitögat hade dom kissat på sig och flytt i panik.

 Fast det kommer dom att göra om dom möter en höna också...


 

- Lohman -


 

- Lohman -


Namn har dom redan, givetvis har jag glömt bort dem.....även om The Sis

tjatade namnen om och om igen i ca 20 minuter...


 


Jag skulle tänka på bilar.


Volvo Viola?

Kia Kavat?

Fiat Fiona?

Seat Stina?


Nääääää!


Tror det var : Diesel Doris och Raket Hilda.


Men inte har väl raketer något med bilar att göra?!

Så det är nog fel...


  





 
 
Ingen bild

The Sis

26 mars 2012 16:54

NÄstan. DieselDoris % TurboHilda!

 
Ingen bild

Vendela

27 mars 2012 11:12

Hejsanhejsan Anna,
så kul med höns! Och spännande med ett hönshus, eller ja, chicken coop. Vill du inte visa upp bygget på Byggla.se? Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad får du en present :)
Mvh
Vendela på byggla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards