Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Varmt!

Av anna - 23 mars 2012 18:07

Tänk vad!?


Snart är det  p å s k ! Ett utmärkt läge för våren att ta fart och knoppa sig.

Påskäggen är inköpta och väl gömda för de tre små grisarna. Ett litet gulleägg till Soldaten har jag gömt någonstans i huset - proppat med gotter i äggform.


Fjädrar ska upp ute i trädet, påskris har jag inte haft på flera år - katterna är hopplösa. Rena mordförsöken får riset stå ut med, så jag hoppar det.

Orkar inte leva med den pressen att vasen far i golvet, fjädrar som flyger genom rummet och två coola katter som lojt ligger och kikar på mig, med "vadå då? you´re my bitch" - blicken.


 


- jag o kvasten -


 


- snabbfika i farten -


 


- kyckling är gott -



I förmiddags tog jag Ärtan till stationen och for vidare med tåget till Malmö (kvasten är på service)

Mot alla odds kom tåget nästan i tid och nådde sin destination nästan i tid = Imponerad!


När jag lämnade soliga Skurup sken solen och himlen var blå, ljumma vindar i 15 grader klassen! Yeeej!

I Malmö var det andra bullar....småkallt, ruggigt och grå-disig himmel.


Plötsligt var min Skurups klädsel något sval - till och med för mig... Folket där bar mössa, vantar och stövlar!!

Hmmm, men det bättrade sig, himlen sprack upp även över Chicago, nej - Malmö menar jag.


På stationen här hemma kryllade av folk i härliga vårkläder, mycket trevligare än vinterpjuks och stickade luvor!


Imorgon dyker grisarna upp, från olika håll kommer dom farande - modern deras har leasat ut dom på olika håll här i närheten.

Kanske sätta dom i arbete ute i trädgården? Eller är det förbjudet med barnarbete nu för tiden?

Nedsågade trädets grenar kan dom ju plocka upp! Eller plocka hundpoop....


 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards